Badanie IMM
Konkurs e-Mobility Media Awards jest wspólnym projektem Grupy IMM, PSNM oraz Fundacji EV Klub Polska. Nagrody w tegorocznej edycji wręczono podczas Welcome Party, która wieńczyła pierwszy dzień Kongresu Nowej Mobilności 2024 w Expo Łódź. Łącznie przyznano wyróżnienia w trzynastu kategoriach. Zwycięzcy typowani byli na podstawie badania mediów przeprowadzonego przez Grupę IMM oraz odpowiedzi odzyskanych od przedstawicieli branży i mediów. W tym roku Kapituła konkursu wprowadziła również nagrodę specjalną za wyjątkowe osiągnięcie.
– Nagrody przyznawane w obszarze elektromobilności są niezwykle ważnym wyróżnieniem, które podkreśla rosnące znaczenie transformacji energetycznej oraz ekologicznego transportu. Docenienie osób, firm i mediów działających w tym sektorze ma istotny wpływ na promowanie innowacji oraz budowanie świadomości społecznej. Mamy nadzieję, że wyróżnienia tego typu nie tylko motywują do dalszego rozwoju nowoczesnych technologii, ale również podkreślają konieczność współpracy różnych sektorów – od przemysłu, przez media, po administrację publiczną – w staraniach o zrównoważony postęp cywilizacyjny oraz walce z kryzysem klimatycznym – powiedział Sebastian Bykowski, Wiceprezes Zarządu IMM.
Kampania marketingowa
Pierwsze wyróżnienie zostało przyznane w kategorii Kamapania Marketingowa Roku. Zwycięzcą został Volkswagen Financial Services za kampanię „Jedź Elektrykiem Jak My”. W kategorii Wydarzenie Roku Kapituła konkursu nagrodziła markę BYD Polska, za zaangażowanie w Euro 2024 w piłce nożnej.
Dziennikarz
Tytuł Dziennikarza Roku został przyznany dla Marcina Bołtryka. Dziennikarza Pulsu Biznesu. Został on doceniony za docekliwość oraz skrupulatność w dochodzeniu do najbardziej zawiłych szczegółów poruszanych tematów. Dziennikarzem Roku EV Klub Polska został Bartłomiej Derski, który w sekrtorze energetycznym oraz elektromobilnym stał się autorytetem oraz za holistyczne podejście do tematu zeroemisyjnego transportu.
Medium
Medium Roku został portal WNP.pl, doceniony za rzetelne i wszechstronne informowanie o elektromobilności. Natomiast OTOMOTO News, wyróżnione w kategorii Medium Branżowe Roku, na przestrzeni ostatniego roku wypracowało bardzo dobrą pozycję na rynku mediów, zachowując przy tym najwyższą jakość przygotowanych treści. Kolejne wyróżnonienie trafiło do Biznes24, które otrzymało nagrodę w kategorii Mediowy e-Boost Roku. To właśnie to medium poruszyło najwięcej tematów dotyczących elektromobilności na przestrzeni ostatniego roku.
Marka
Za Markę Roku uznano natomiast Teslę, która mimo coraz większej konkurencji na rynku pojazdów elektrycznych, nadal uznawana jest za pioniera oraz kreatora przyszłości zrównoważonego transportu. Kolejną kategorią, w której przyznano wyróżnienie, jest Marka Roku EV Klub Polska. Tu triumfowało Volvo Cars Poland, za imponujący, ponad 300-procentowy wzrost rok do roku liczby członków Klubu będących użytkownikami samochodów elektrycznych tej marki. Wyróżnienie w kategorii Technologiczny Performance Roku przyznane zostało dla Porsche Polska za model Taycan, wyróżniający się na rynku elektromobilności pod kątem osiągów, a w szczególności krzywej ładowania.
Infrastruktura
W kategorii Rozwój Infrastruktury Ładownia wyróżnienie zostało przyznane dla PowerDot za podjęte działania związane z rozbudową sieci ładowarek przy jednej z największych sieci sklepów w Polsce. Z kolei Polenergia eMobility została doceniona za Najlepszą promocję na stacjach ładowania w 2024 roku.
Wyróżnienie specjalne
Wyróżnienie specjalne, które po raz pierwszy zostało wprowadzone w ramach czwartej edycji konkurusu eMobility Media Awards, wręczono firmie e-VAN. Kapituła doceniła ją za odwagę wdrożenia rozwiązania e-Faciąg, czyli elektrycznego busika, który wozi turystów do Morskiego Oka w polskich Tatrach.
– Czwarta edycja konkursu eMobility Media Awards jasno pokazuje, że sektor elektromobilności rozwija się w coraz szybszym tempie. Z roku na rok typowanie najlepszych w konkursie eMobility Media Awardsa staje się coraz poważniejszym wyzwaniem. Tegoroczni laureaci to prawdziwi liderzy w swoich dziedzinach, którzy dbają nie tylko o rozwój sektora ale też o edukację i marketing. Takich inicjatyw potrzebujemy na rynku jak najwięcej – podkreślił Aleksander Rajch, Członek Zarządu PSNM.