Jak donosi Orlen, sieć szybkich punktów ładowania w Niemczech zostanie zbudowana w ramach umowy podpisanej przez Orlen Deutschland z firmą May & Co. Holding, specjalizującą się w zarządzaniu nieruchomościami komercyjnymi. Kontrakt zakłada ponadto możliwość rozszerzenia w przyszłości sieci Orlen Charge o kolejne lokalizacje zarządzane przez partnera.
Inwestycyjne przyspieszenie
– Nowoczesne technologie, w tym rozwój elektromobilności, to dla nas bardzo perspektywiczny biznes. Za rosnącą liczbą samochodów elektrycznych na drogach musi podążać rozwój infrastruktury. Przyspieszyliśmy inwestycje w budowę stacji szybkiego ładowania, by sprostać potrzebom klientów. Mamy jasno określone cele na kolejne lata. Chcemy być wiodącym dostawcą usług ładowania samochodów elektrycznych w regionie. Zgodnie z przyjętą strategią do 2035 roku sieć Orlen Charge będzie odpowiadała za 33% udziału dostarczonej energii do samochodów elektrycznych na rynku ładowania EV w Polsce, co odpowiada 6 tysiącom punktów ładowania. Konsekwentnie dążymy do zwiększenia dostępności paliw alternatywnych na zagranicznych rynkach, rozpoczęta z May&Co. Holding współpraca to ważny krok w kierunku osiągnięcia 2,5 tysięcy punktów szybkiego ładowania za granicą, przyjętych w strategii – powiedział Krzysztof Kaczyński, dyrektor wykonawczy ds. elektromobilności Orlen.
Lokalizacje najbardziej pożądane
W ramach współpracy Orlen Deutschland z May & Co. Holding ładowarki Orlen Charge pojawią się w lokalizacjach najbardziej pożądanych dla użytkowników samochodów elektrycznych. Urządzenia będą dostępne m.in. na terenie parków handlowych i marketów popularnych sieci, co pozwoli klientom skorzystać z ładowarek Orlen Charge w trakcie zakupów. W ramach umowy koncern zainstaluje ponad 200 punktów ładowania o dużej mocy, od 150 do 400 kW.

Elastyczna umowa
– Współpraca z May & Co. Holding to istotny krok w rozwoju sieci Orlen Charge w Niemczech i znaczące wzmocnienie naszej pozycji na tym rynku. Dzięki podpisanej umowie zyskaliśmy niezawodnego partnera, z którym w przyszłości możemy kontynuować współpracę i realizować kolejne projekty z zakresu elektromobilności. Nasz kontrakt zakłada możliwość zwiększenia liczby lokalizacji dla naszych ładowarek w przyszłości – dodał Dennis Kulbach, dyrektor zarządzający Orlen Deutschland.
Sieć ładowania Orlen Charge w Niemczech liczy obecnie 60 punktów. Jeszcze w tym roku ma zostać powiększona do ponad 200 punktów. Natomiast w efekcie umowy podpisanej z May & Co. Holding do końca 2026 roku liczba ta wzrośnie do ponad 460.
Huby też powstaną
W miejscowości Elmshorn koło Hamburga Orlen Deutschland buduje także swój pierwszy w Niemczech hub, na którym znajdzie się 16 punktów ładowania o mocy do 400 kW. Obiekt pod marką Orlen Charge ma być gotowy do końca 2025 roku. Orlen zamierza rozwijać huby ładowania także w Polsce. Do końca tego roku koncern chce uruchomić 13 takich obiektów – podkreśliła firma.