Home Pojazdy Osobowe Toyota Dwa koncepcyjne samochody elektryczne na Japan Mobility Show

Toyota

Dwa koncepcyjne samochody elektryczne na Japan Mobility Show

Toyota

Dwa koncepcyjne samochody elektryczne na Japan Mobility Show

Podczas projektowania FT-Se Toyota wykorzystała bogate doświadczenia z motorsportu
Fot. Mat. prasowe
Przeczytasz w < 1 minutę
Przeczytasz w < 1 minutę

SUV FT-3e oraz sportowy model FT-Se to dwa koncepcyjne samochody elektryczne, które Toyota pokaże podczas targów Japan Mobility Show, które odbędą się w dniach 26 października – 5 listopada w Tokio.  Producent podkreśla, że jego strefa na tokijskich targach będzie pełna innowacyjnych modeli i technologii, a jej centralnym punktem będą wspomniane samochody elektryczne, które zaprezentują wizję elektryfikacji sektora motoryzacji w najbliższych latach.

Koncepcyjne auta mają wyróżniać się czułym układem jezdnym oraz stylistyką i pozwalają na dostosowanie charakteru prowadzenia auta do własnych preferencji oraz pozyskiwanie informacji z otoczenia.

Koncepcyjny SUV FT-3e

FT-3e to prototyp kolejnej generacji rodzinnego w 100% elektrycznego auta, w którym zamontowano innowacyjne technologie, które pozwolą m.in. na spersonalizowaniu usług. Projekt nadwozia jest nowoczesny i minimalistyczny, a we wnętrzu ekrany rozmieszczono tak, by kierowca nawet zbliżając się do auta wiedział, jaki jest poziom naładowania baterii, jaką temperaturę ma wnętrze i jaka jest jakość powietrza w kabinie.

SUV FT-3e

Koncepcyjny samochód sportowy FT-Se

Z kolei FT-Se to prototypowy model samochodu sportowego, który powstał we współpracy z inżynierami TOYOTA GAZOO Racing. Wykorzystano bogate doświadczenia z motorsportu oraz atuty, jakie oferuje bateryjny napęd elektryczny. Samochód ten dzieli główne komponenty z modelem FT-3e, ale został zaprojektowany z myślą o jak największej stabilności prowadzenia oraz jak najlepszych właściwościach aerodynamicznych.

Design nadwozia podkreśla (niemal) wyczynowy charakter auta. Karoseria jest szeroka, ale niska i smukła, dzięki czemu opory powietrza zostaną zredukowane. We wnętrzu zastosowano kokpit kolejnej generacji, który będzie jeszcze bardziej intuicyjny. Ekrany umieszczono nisko, żeby kierowca miał jak najlepszą widoczność, a kolana będą jeszcze lepiej chronione przed wysokimi przeciążeniami, których można doświadczyć w samochodzie sportowym.

Źródło: Toyota
REKLAMA

Narzędzia
i kalkulatory