Home Pojazdy Dostawcze Toyota Duży van PROACE MAX wyjeżdża na bateriach z gliwickiej fabryki

Toyota

Duży van PROACE MAX wyjeżdża na bateriach z gliwickiej fabryki  

Toyota

Duży van PROACE MAX wyjeżdża na bateriach z gliwickiej fabryki  

PROACE MAX w wersji elektrycznej ma 200 kW (270 KM) mocy oraz 410 Nm momentu obrotowego
Fot. Toyota
Przeczytasz w 3 min
Przeczytasz w 3 min

Modelem PROACE MAX Toyota debiutuje w segmencie dużych vanów. Wersja z napędem elektrycznym, która produkowana jest w gliwickiej fabryce Stellantis ma zasięg do 420 km (cykl WLTP), 270 KM mocy i 1,5 tony ładowności. Auto wyposażono w litowo-jonową baterię o pojemności 110 kW.  Pierwsze modele mają trafić do klientów jeszcze w tym miesiącu.

Jak podkreśla Toyota, PROACE MAX łączy dużą ładowność z największą w klasie przestrzenią, wydajnymi napędami oraz mocnym designem. To pierwszy model marki w segmencie największych vanów (HDV). Samochód dołącza do aut z gamy Toyota Professional, czyli odświeżonych vanów PROACE i PROACE CITY oraz pick-upa Hilux. Tak jak pozostałe modele z rodziny PROACE, PROACE MAX oferowany jest z również z bateryjnym napędem elektrycznym,

Optymalizacja ze Stellantisem

Samochód jest efektem współpracy Toyoty Motor Europe ze Stellantisem. Od 2012 roku oba koncerny optymalizują prace rozwojowe oraz koszty produkcji. PROACE MAX Electric z nadwoziem furgon powstaje w fabryce Stellantisa w Gliwicach. Auta z silnikami Diesla oraz inne elektryczne warianty produkowane są w Atessie (Włochy).Pierwsze egzemplarze Toyoty PROACE MAX trafią do klientów we wrześniu.

Przestrzeń ładunkowa

Toyota PROACE MAX z nadwoziem furgon dostępna jest w sześciu różnych konfiguracjach, które bazują na dwóch wariantach rozstawu osi (3450 mm i 4035 mm), trzech długościach (5413 mm, 5988 mm i 6363 mm) oraz trzech wysokościach (2254 mm, 2525 mm i 2764 mm). Pojemność przestrzeni ładunkowej wynosi od 10 do 17 m³, co pozwala na przewiezienie nawet do pięciu europalet. PROACE MAX w odmianie L4 H3 ma prawie trzy razy większą pojemność od średniego vana PROACE w największym wariancie.

Warianty zabudowy do wyboru

Nadwozie furgon to tylko jeden z fabrycznych wariantów nowego modelu. PROACE MAX w wersji furgon brygadowy ma drugi rząd siedzeń z czterema miejscami, co pozwala przewieźć łącznie nawet do siedmiu osób. Auto występuje też jako podwozie do dalszej zabudowy z możliwością dobrania fabrycznej otwartej skrzyni załadunkowej z wywrotem lub bez w wariantach z pojedynczą lub podwójną kabiną.

Dopuszczalna masa całkowita modelu elektrycznego PROACE MAX wynosi od 3500 do 4250 kg. PROACE MAX Electric ma najlepszą w klasie ładowność (1500 kg) oraz uciąg (2400 kg).

Ponad 400 km zasięgu

PROACE MAX w wersji elektrycznej ma 200 kW (270 KM) mocy oraz 410 Nm momentu obrotowego. Auto jest komfortowe oraz zapewnia niskie koszty utrzymania. Zasięg do 420 km (zgodnie z normą WLTP) pozwala na realizację codziennych zadań.

Trzy tryby i rekuperacja  

Przy pomocy przycisku przy selektorze kierunku jazdy kierowca może wybrać jeden z trzech trybów, by dopasować auto do potrzeb. W trybie ECO moc ograniczona jest do 120 kW (163 KM), a najważniejszy jest jak największy zasięg. W trybie NORMAL auto zapewnia najlepszy balans między osiągami a zasięgiem. Moc auta wynosi 160 kW (218 KM). Tryb POWER umożliwia skorzystanie z pełnej mocy 200 kW (270 KM).

System odzyskiwania energii podczas hamowania pozwala doładować baterię podczas hamowania lub toczenia się. Przy pomocy łopatek za kierownicą można dostosować jeden z czterech poziomów działania rekuperacji. Im wyższy poziom, tym auto szybciej zwalnia i odzyskuje więcej energii.

55 min na szybkiej ładowarce

Litowo-jonową baterię o pojemności 110 kW można naładować do 80% w 55 minut korzystając z szybkiej ładowarki o mocy 150 kW. Pokładowa ładowarka AC o mocy 11 kW umożliwia uzupełnienie energii przez noc lub gdy auto jest zaparkowane przez dłuższy czas. W pierwszym kwartale 2025 roku wprowadzona zostanie ładowarka o mocy 22 kW.

Systemy poprawią bezpieczeństwo

W autach z napędem elektrycznym o wspomnianej dopuszczalnej masie całkowitej do 4250 kg systemy MIOS oraz BSI informują o obiektach w martwym polu od strony pasażera. Specjalne czujniki i kamery monitorują przestrzeń, a gdy zostanie wykryty np. pieszy lub rowerzysta, na tablicy wskaźników zapalą się lampki świateł awaryjnych, a na lusterkach wyświetlone zostaną trójkąty ostrzegawcze.

Jazdę po drogach szybkiego ruchu wspomaga system stabilizacji podczas bocznego wiatru (Crosswind Assist), który stabilizuje nadwozie w sytuacji mocnych podmuchów wiatru. System działa delikatnie, dohamowując auto, by nie zjechało ze swojego pasa. W razie wypadku, wszystkie dane dotyczące auta tuż przed, w trakcie i po kolizji zbiera Event Data Recorder.

Dotykowy ekran w elektrycznym standardzie

10-calowy dotykowy ekran systemu multimediów jest standardem w odmianie elektrycznej oraz jako opcja w autach z silnikami 2.2 D-4D. Wbudowana karta SIM umożliwia korzystanie z nawigacji online z trójwymiarowymi mapami oraz informacjami o ruchu drogowym. Auto wyposażone jest także w asystenta głosowego, Bluetooth oraz radio DAB. Tablica wskaźników przed kierowcą ma 7-calowy, kolorowy wyświetlacz.

PM

REKLAMA

Narzędzia
i kalkulatory