Duży van PROACE MAX wyjeżdża na bateriach z gliwickiej fabryki  

Jak podkreśla Toyota, PROACE MAX łączy dużą ładowność z największą w klasie przestrzenią, wydajnymi napędami oraz mocnym designem. To pierwszy model marki w segmencie największych vanów (HDV). Samochód dołącza do aut z gamy Toyota Professional, czyli odświeżonych vanów PROACE i PROACE CITY oraz pick-upa Hilux. Tak jak pozostałe modele z rodziny PROACE, PROACE MAX oferowany jest z również z bateryjnym napędem elektrycznym,

Optymalizacja ze Stellantisem

Samochód jest efektem współpracy Toyoty Motor Europe ze Stellantisem. Od 2012 roku oba koncerny optymalizują prace rozwojowe oraz koszty produkcji. PROACE MAX Electric z nadwoziem furgon powstaje w fabryce Stellantisa w Gliwicach. Auta z silnikami Diesla oraz inne elektryczne warianty produkowane są w Atessie (Włochy).Pierwsze egzemplarze Toyoty PROACE MAX trafią do klientów we wrześniu.

Przestrzeń ładunkowa

Toyota PROACE MAX z nadwoziem furgon dostępna jest w sześciu różnych konfiguracjach, które bazują na dwóch wariantach rozstawu osi (3450 mm i 4035 mm), trzech długościach (5413 mm, 5988 mm i 6363 mm) oraz trzech wysokościach (2254 mm, 2525 mm i 2764 mm). Pojemność przestrzeni ładunkowej wynosi od 10 do 17 m³, co pozwala na przewiezienie nawet do pięciu europalet. PROACE MAX w odmianie L4 H3 ma prawie trzy razy większą pojemność od średniego vana PROACE w największym wariancie.

Warianty zabudowy do wyboru

Nadwozie furgon to tylko jeden z fabrycznych wariantów nowego modelu. PROACE MAX w wersji furgon brygadowy ma drugi rząd siedzeń z czterema miejscami, co pozwala przewieźć łącznie nawet do siedmiu osób. Auto występuje też jako podwozie do dalszej zabudowy z możliwością dobrania fabrycznej otwartej skrzyni załadunkowej z wywrotem lub bez w wariantach z pojedynczą lub podwójną kabiną.

Dopuszczalna masa całkowita modelu elektrycznego PROACE MAX wynosi od 3500 do 4250 kg. PROACE MAX Electric ma najlepszą w klasie ładowność (1500 kg) oraz uciąg (2400 kg).

Ponad 400 km zasięgu

PROACE MAX w wersji elektrycznej ma 200 kW (270 KM) mocy oraz 410 Nm momentu obrotowego. Auto jest komfortowe oraz zapewnia niskie koszty utrzymania. Zasięg do 420 km (zgodnie z normą WLTP) pozwala na realizację codziennych zadań.

Trzy tryby i rekuperacja  

Przy pomocy przycisku przy selektorze kierunku jazdy kierowca może wybrać jeden z trzech trybów, by dopasować auto do potrzeb. W trybie ECO moc ograniczona jest do 120 kW (163 KM), a najważniejszy jest jak największy zasięg. W trybie NORMAL auto zapewnia najlepszy balans między osiągami a zasięgiem. Moc auta wynosi 160 kW (218 KM). Tryb POWER umożliwia skorzystanie z pełnej mocy 200 kW (270 KM).

Duży van PROACE MAX wyjeżdża na bateriach z gliwickiej fabryki   - 2024 Proace MAX Comfort H2L3 BEV Silver Shadow Dynamic 001

System odzyskiwania energii podczas hamowania pozwala doładować baterię podczas hamowania lub toczenia się. Przy pomocy łopatek za kierownicą można dostosować jeden z czterech poziomów działania rekuperacji. Im wyższy poziom, tym auto szybciej zwalnia i odzyskuje więcej energii.

55 min na szybkiej ładowarce

Litowo-jonową baterię o pojemności 110 kW można naładować do 80% w 55 minut korzystając z szybkiej ładowarki o mocy 150 kW. Pokładowa ładowarka AC o mocy 11 kW umożliwia uzupełnienie energii przez noc lub gdy auto jest zaparkowane przez dłuższy czas. W pierwszym kwartale 2025 roku wprowadzona zostanie ładowarka o mocy 22 kW.

Systemy poprawią bezpieczeństwo

W autach z napędem elektrycznym o wspomnianej dopuszczalnej masie całkowitej do 4250 kg systemy MIOS oraz BSI informują o obiektach w martwym polu od strony pasażera. Specjalne czujniki i kamery monitorują przestrzeń, a gdy zostanie wykryty np. pieszy lub rowerzysta, na tablicy wskaźników zapalą się lampki świateł awaryjnych, a na lusterkach wyświetlone zostaną trójkąty ostrzegawcze.

Jazdę po drogach szybkiego ruchu wspomaga system stabilizacji podczas bocznego wiatru (Crosswind Assist), który stabilizuje nadwozie w sytuacji mocnych podmuchów wiatru. System działa delikatnie, dohamowując auto, by nie zjechało ze swojego pasa. W razie wypadku, wszystkie dane dotyczące auta tuż przed, w trakcie i po kolizji zbiera Event Data Recorder.

Dotykowy ekran w elektrycznym standardzie

10-calowy dotykowy ekran systemu multimediów jest standardem w odmianie elektrycznej oraz jako opcja w autach z silnikami 2.2 D-4D. Wbudowana karta SIM umożliwia korzystanie z nawigacji online z trójwymiarowymi mapami oraz informacjami o ruchu drogowym. Auto wyposażone jest także w asystenta głosowego, Bluetooth oraz radio DAB. Tablica wskaźników przed kierowcą ma 7-calowy, kolorowy wyświetlacz.

Duży van PROACE MAX wyjeżdża na bateriach z gliwickiej fabryki   - 2024 Proace MAX Comfort H3L4 BEV White Interior 001

PM

REKLAMA