Kluczowe informacje
Projekt BESS przyczyni się do zmniejszenia emisji CO2 o 3,7 tony rocznie, jednocześnie minimalizując odpady i koszty poprzez maksymalne wykorzystanie materiałów pochodzących z recyklingu. Inicjatywa wspiera ekologiczne cele Nissana, wpisując się w szerszy plan dążenia do zrównoważonego rozwoju i odpowiedzialności środowiskowej. Dodatkowo, projekt ma na celu optymalizację działania sieci energetycznej poprzez badanie możliwości ponownego wykorzystania baterii trakcyjnych z pojazdów elektrycznych, co pomaga lepiej zarządzać zasobami energii – informuje w materiałach prasowych Nissan.
W ramach projektu BESS w siedzibie Nissana zainstalowano dwa systemy wykorzystujące baterie z tzw. drugiego obiegu. Systemy te magazynują nadmiar energii generowanej w godzinach pozaszczytowych, a następnie oddają ją do sieci podczas okresów zwiększonego zapotrzebowania. Proces ten zmniejsza zależność budynku od sieci energetycznej, szczególnie w godzinach, gdy zapotrzebowanie na energię jest najwyższe.
David S. Johnson, dyrektor ds. Zrównoważonej Transformacji i Mobilności w Nissan Americas wyjaśnia, kiedy wykorzystywana jest dodatkowa energia płynąca z akumulatorów – w zimie to poranek, gdy pracownicy przychodzą do biura, a budynek wymaga większej ilości energii na ogrzewanie. Latem szczyt przypada na moment, gdy klimatyzacja pracuje na pełnych obrotach.
Innowacyjne rozwiązania dla zrównoważonego rozwoju
Projekt BESS to pierwszy taki projekt Nissana w Stanach Zjednoczonych, wykorzystujący używane baterie, który jest odpowiedzią na poszukiwanie innowacyjnych rozwiązań w zakresie ponownego wykorzystania i recyklingu akumulatorów z pojazdów elektrycznych Przedłużając cykl życia baterii, Nissan zmniejsza ilość odpadów, minimalizuje wpływ na środowisko i wspiera budowę bardziej zrównoważonej przyszłości – zauważa producent.