BMW iX1 eDrive20 bazuje na obecnej technologii BMW eDrive piątej generacji. Jednostka napędowa na przedniej osi nowego modelu podstawowego dostarcza moment obrotowy w postaci 247 Nm i maksymalną moc 150 kW (204 KM). Kompaktowy SAV przyspiesza od 0 do 100 km/h w ciągu 8,6 s. Prędkość maksymalną ograniczono elektronicznie do 170 km/h.
BMW iX1 eDrive20 będzie dostępne wraz z początkiem produkcji w listopadzie 2023 r. w sugerowanej cenie detalicznej brutto 47 900 euro. Samochód będzie produkowany w zakładach BMW Group w Ratyzbonie.
Szybkie ładowanie
Akumulator wysokonapięciowy umieszczony jest w podłodze i ma użyteczną pojemność energetyczną 64,7 kWh. Wysoka gęstość energii oraz wysoka wydajność silnika elektrycznego zapewniają niskie zużycie energii (w cyklu mieszanym: 18,1 – 16,8 kWh/100 km; emisja CO2: 0 g/km) i dobry zasięg. Jednostka Combined Charging Unit nowego BMW iX1 eDrive20 umożliwia szybkie ładowanie prądem stałym standardowo o mocy do 11 kW. Dzięki temu akumulator można naładować od 0 do 100% pojemności w 6,5 h. Opcjonalnie możliwe jest ładowanie trójfazowym prądem przemiennym o mocy do 22 kW, co skraca czas ładowania do 3:45 h. Ładowanie prądem stałym możliwe jest z mocą 130 kW. Akumulator z 10 do 80% na stacji DC można uzupełnić w ciągu 29 minut.
Nowy system BMW iDrive
Producent podkreśla, że nowe BMW iX1 eDrive20 oferuje bogate wyposażenie standardowe, w tym system nawigacyjny BMW Maps, dwustrefową klimatyzację automatyczną, wiele systemów wspomagających kierowcę, asystenta parkowania z kamerą cofania oraz liczne innowacyjne usługi cyfrowe. Na pokładzie standardowo znajduje się również nowy system BMW iDrive z funkcją „QuickSelect” i nowym BMW Operating System 9. Umożliwia on szerszy zakres cyfrowej prezentacji i rozrywki, szybsze aktualizacje over‑the-air, a także lepszy dostęp do wielu usług online, takich jak aplikacje firm trzecich, rozszerzona nawigacja i usługi parkingowe oraz dodatkowe możliwości personalizacji.