BYD Dolphin jest w ofercie marki na rynku polskim – choć trudno nie zauważyć, że pozostaje nieco w cieniu pozostałych modeli. O Sealu i modelu Seal U mówi się sporo. Ten pierwszy model porównuje się do Tesli Model 3, drugi – do Modelu Y. I choć aut BYD nie widać jeszcze na ulicach polskich miast zbyt wielu, marka ma ambitne plany. Aby je osiągnąć, musi sprzedawać – również Dolphina. Być może pomoże w tym lifting tego auta.
Co to za samochód?
To hatchback segmentu C – ma 4,29 m długości, pod względem wymiarów jest więc zbliżony do VW ID.3 czy Renault Megane E-Tech. Jego akumulator może mieć 44,9 kWh pojemności w wersjach o mocy 95 lub 177 KM i 60,4 kWh w odmianie o mocy 204 KM. Do Polski prawdopodobnie trafi tylko odmiana z większą baterią. Jej zasięg to 427 km według WLTP, a przyspieszenie od 0 do 100 km/h wynosi 7 sekund. BYD Dolphin ma kosztować 141-150 tysięcy złotych. Dla porównania, bazowy Volkswagen ID.3 (też 204 KM, akumulator 58 kWh, zasięg 435 km) jest wyceniony na 180 290 zł” – tak pisaliśmy o tym modelu przy okazji debiutu marki BYD na polskim rynku. W rzeczywistości, da się kupić to auto jeszcze taniej. Za 136 000 zł oferowany jest BYD Dolphin Active. Posiada akumulator o pojemności netto 44,9 kWh, a jego prędkość maksymalna to 150 km/h.
BYD Dolphin i lifting
Co zmieniono przy okazji modernizacji auta? Odświeżony BYD Dolphin został ujawniony przez chińskie Ministerstwo Przemysłu i Technologii Informacyjnych (MIIT). Na zewnątrz Dolphin ma nowe, bardziej okrągłe wykończenie. Towarzyszy im czarne wykończenie, sięgające słupków A. Przeprojektowano również grill, a przedni zderzak zyskał nowe wloty na dole i z boku.
Z tyłu możemy zauważyć nowy zderzak i lampy z nową grafiką. Całość prezentuje się bardziej nowocześnie – czyli cel liftingu został osiągnięty.
Nowy silnik w gamie
Dotychczas w ofercie były wersje o mocy 95 KM lub 204 KM. To dość duża rozpiętość – teraz klienci otrzymają jednak jeszcze trzecią możliwość. To 177-konna jednostka.
Jak podaje portal CarNews China, Dolphin nadal będzie korzystał z akumulatorów litowo-żelazowo-fosforanowych (LFP). Obecnie oprócz wersji 44,9 kWh oferowany jest także zestaw 60,5 kWh. Prawdopodobnie przy okazji liftingu pozostanie to bez zmian.
Czekamy na moment, w którym poznamy detale modernizacji aut na rynek polski. Czy odświeżenie wspomoże karierę auta BYD Dolphin? Rywale nie śpią i będzie ich wkrótce jeszcze więcej – to np. Renault 4 E-Tech, a także Jeep Avenger EV czy Fiat 600e, jak również przyszłe „małe” modele grupy VW, choć i teraz szyki Dolphinowi może krzyżować ID.3. Jako produkt wciąż mało znanej marki, nie ma łatwego, rynkowego życia.
MA