EV Klub Polska to społeczność największego w Polsce i regionie CEE klubu użytkowników samochodów elektrycznych. Ruch liczy już ponad 5 tys. zarejestrowanych kierowców. Celem fundacji, która koordynuje działania klubu, jest pomoc i wzajemne wspieranie się wszystkich użytkowników EV w Polsce. Dlatego rozwijany jest m.in. multipartnerski program, który oferuje klubowiczom liczne korzyści. Już dzisiaj społeczność korzysta ze zniżek na usługi ładowania w sieci GreenWay Polska i GO+EAuto, a także – dzięki współpracy z firmą Autopay – darmowych przejazdów autostradami A1, A2 i A4 w okresach wakacyjnych. Wprowadzane są kolejne korzyści, w tym rabaty na zakup i instalację domowych ładowarek, tańsze ubezpieczenie, zniżki w restauracjach i hotelach.
– Potrzeby użytkowników samochodów elektrycznych rosną, tak samo jak rośnie rynek elektromobilności w Polsce. Dlatego podjęliśmy decyzję o stworzeniu aplikacji, która zbuduje wewnętrzny rynek świadczeń i zaoferuje klubowiczom liczne korzyści. Docelowo, dzięki wykorzystaniu efektu skali, mamy ambicję stać się integratorem dla większości podmiotów, oferujących produkty i usługi na rynku EV, a funkcjonowanie Klubu oparte będzie na mechanizmie uzyskiwania od Partnerów atrakcyjnych warunków i ofert dla klubowiczów – mówi Łukasz Lewandowski, prezes fundacji, koordynator EV Klub Polska.
Duża promocja na start!
Jak się dowiedzieliśmy, premiera aplikacji odbędzie się w przyszłym tygodniu. Ogłoszona zostanie spora promocja – aż 30% rabatu na ładowanie w sieci GreenWay Polska, dzięki podjętej współpracy klubu z Visa. Promocja ma obowiązywać do końca 2022 r. Skorzystanie ze zniżki będzie bardzo wygodne. Wystarczy wygenerować w nowej aplikacji EV Klub Polska kod rabatowy i wpisać go w panelu kierowcy na stronie GreenWay. Warunkiem jest dodanie karty VISA do rozliczeń. Bez jego spełnienia kierowcy otrzymają rabat w wysokości 10%.
– Bardzo nas cieszy zaangażowanie VISA w obniżanie kosztów podróży samochodem elektrycznym. Jazda elektrykiem wciąż jest znacznie tańsza od jazdy autem spalinowym, ale wzrosty cen energii są odczuwalne i przełożyły się niekorzystnie na ceny ładowania. Akcja rabatowa naszego partnera jest w stanie te zmiany w istotnym stopniu zniwelować. To dla kierowców duża wartość – mówi Rafał Czyżewski, Prezes GreenWay Polska.
Benefity to nie wszystko
Korzyści dla klubowiczów to nie jedyne funkcjonalności aplikacji. W pierwszej wersji zamieszczono także mapę stacji ładowania, która została zintegrowana z Ewidencją Infrastruktury Paliw Alternatywnych. Fundacja pracuje obecnie nad integracją bezpośrednią z operatorami, którzy są partnerami klubu i wspierają użytkowników pojazdów elektrycznych w Polsce oferując zniżki i promocje. Dzięki temu, dane dynamiczne o zajętości stacji będą przedstawiane w czasie rzeczywistym. Wkrótce użytkownicy będą mogli dbać o kulturę ładowania oznaczając się na stacjach, a także dodając zdjęcia, opinie i ciekawe miejsca w pobliżu.
– Nowa aplikacja EV Klub Polska to niewątpliwie kolejny, znaczący krok w procesie budowania, tak znacznej już, społeczności użytkowników pojazdów elektrycznych. Jako GO+EAuto jesteśmy pod wrażeniem dotychczasowych osiągnięć klubu i z prawdziwą dumą pełnimy rolę Partnera tego projektu, przyczyniając się do popularyzowania transportu zeroemisyjnego. Oferowane przez nas benefity w ramach Klubu mają na celu w jeszcze większym stopniu ułatwić korzystanie z samochodów elektrycznych i poruszanie się nimi nie tylko w warunkach miejskich aglomeracji – mówi Maksymilian Surówka, Sales and Marketing Manager GO+EAuto.
Docelowo, aplikacja wspierać będzie użytkowników także za pomocą komunikatora, który umożliwi bezpośredni kontakt z innymi kierowcami, w tym wyszukiwanie ich po numerze rejestracyjnym, jeżeli np. zajmują ładowarkę. Wdrożone zostaną także takie funkcjonalności, jak: forum – miejsce wymiany wiedzy i opinii, ankiety – system do realizowania badań i punktowy – za aktywność w aplikacji przyznawane będą nagrody. Elektromobilni otrzymają także możliwość włączania powiadomień o nowościach z najbliższej okolicy, np. o nowych ładowarkach, a także dostęp do centrum pomocy, czynne 7 dni w tygodniu. Aplikacja będzie do pobrania ze sklepu Google Play oraz App Store w przyszłym tygodniu. Za jej stworzenie, we współpracy z EV Klub Polska, odpowiada Solidstudio.
– Partnerstwo technologiczne Solidstudio z EV Klub Polska oraz PSPA, to dla nas powód dużej radości i satysfakcji. Dzięki tej współpracy możemy zwiększyć swoje zaangażowanie na polskim rynku, wdrażając i ulepszając rozwiązania, które stosujemy na co dzień u naszych Klientów z zachodniej Europy. W tworzeniu aplikacji, największym wyzwaniem było połączenie domenowego know-how z wiedzą technologiczną oraz wzbogacenie aplikacji o elementy społecznościowe. Dzięki wykorzystaniu otwartych standardów, aplikacja EV Klub Polska pozostaje otwarta na integrację z innymi operatorami sieci ładowania i możliwe będzie jej szybkie skalowanie, kiedy zajdzie taka potrzeba. Dużą wagę przyłożyliśmy także do designu aplikacji. Zależy nam, żeby korzystanie z aplikacji było możliwie intuicyjne i wygodne dla użytkowników. Mam nadzieję, że ten cel udało się zrealizować – komentuje Paweł Małkowiak, CEO Solidstudio.
Integracja i edukacja
Według naszych rozmówców, idee, które stoją za utworzeniem pierwszego w Polsce, w pełni profesjonalnego klubu użytkowników EV, to – oprócz zaoferowania użytkownikom realnych benefitów – integracja, edukacja, współpraca i wzajemne wspieranie się społeczności.
– Integrujemy się i budujemy zaangażowaną społeczność. Promujemy samochody elektryczne, wpływając na zainteresowanie elektromobilnoscią w Polsce. Służą temu nasze eventy. Raz do roku organizujemy np. największy zlot samochodów elektrycznych w Polsce, angażując całą społeczność. We wrześniu tego roku w naszym zlocie w Łodzi wzięło udział 150 elektrycznych samochodów, które przejechały ulicami miasta. Kawalkada pojazdów liczyła 1,5 km. długości. Natomiast w ramach EV Experience testujemy różne modele samochodów elektrycznych na profesjonalnych torach, zachęcając do doświadczania elektromobilności dużą grupę Polaków. Oprócz tego, każdego miesiąca, w kilkunastu miastach w Polsce spotykamy się na mikro eventach z cyklu #MonthlyMeetUp, gdzie dzielimy się doświadczeniem z zainteresowanymi – wymienia Piotr Ziółkowski z EV Klub Polska.
Działalność edukacyjna wpisuje się we wszystkie projekty klubu. Rozwój zrównoważonego transportu wymaga upowszechnienia zeroemisyjnych technologii.
– Dlatego realizujemy badania, ważne dla rozwoju rynku elektromobilności w Polsce, wydajemy raporty, organizujemy szkolenia, które poszerzają naszą wiedzę i podnoszą kompetencje. Równolegle, w ramach realizowanego dialogu z interesariuszami publicznymi, zabiegamy o tworzenie sprzyjającego otoczenia prawnego dla użytkowników EV w Polsce. Uważamy, że mamy wiedzę, która powinna mieć wpływ na kształt niektórych regulacji. Naszą ambicją jest oddziaływanie na kierunki rozwoju rynku zarówno w zakresie infrastruktury ładowania, subsydiów, jak i planowanych ograniczeń. Współpraca z administracją przyniesie korzyść wszystkim. Oddziałujemy także na biznes. Komunikując różnorodne potrzeby naszej społeczności, podmioty z sektora motoryzacyjnego, infrastruktury czy finansowego mogą lepiej dostosowywać ofertę do potrzeb obecnych i przyszłych użytkowników EV – dodaje Łukasz Lewandowski.
EV Klub Polska jest jednym ze współzałożycieli Global EV Drivers Alliance, organizacji zrzeszającej kluby użytkowników samochodów elektrycznych z całego świata – oprócz Polski, m.in. z USA, Norwegii, Wielkiej Brytanii, Francji, Holandii, Szkocji i Kanady. Polski klub ściśle współpracuje także z norweską organizacją Elbil. Polski klub działa w oparciu o zapisy ustawy o fundacjach i statutu. Fundatorem jest Polskie Stowarzyszenie Paliw Alternatywnych, które dostrzegając korzyści wynikające z integracji użytkowników dla rynku elektromobilności w Polsce, wsparło Klub w początkowej fazie jego rozwoju.