W 2022 roku Solaris zanotował solidne wyniki sprzedażowe i finansowe, szczególnie biorąc pod uwagę rynkowe otoczenie ubiegłego roku. W analizowanym okresie firma sprzedała 1492 pojazdy i wygenerowała przychody w wysokości 696 mln euro.
Zdecydowana większość kontraktów zrealizowanych w 2022 roku dotyczyła dostaw pojazdów całkowicie bezemisyjnych lub niskoemisyjnych. Pojazdy bateryjne, wodorowe, trolejbusy i autobusy hybrydowe po raz pierwszy w historii firmy przekroczyły ponad połowę udziałów w łącznej liczbie dostarczonych pojazdów Solarisa i stanowiły dokładnie 55% w strukturze sprzedaży.
Rosnący udział pojazdów nisko- i zeroemisyjnych w portfelu zamówień Solarisa świadczy o dobrym rozpoznaniu rynku przez producenta i celnym dopasowaniu do jego oczekiwań. W większości krajów UE udział pojazdów z sektora e-mobilności w miksie transportowym w ostatnich latach dynamicznie rośnie. Solaris, rozbudowując od wielu lat swoje portfolio w tym segmencie, jest bardzo dobrze przygotowany na zmieniające się oczekiwania klientów.
Potwierdza to fakt utrzymywania przez spółkę pozycji europejskiego lidera w segmencie autobusów bezemisyjnych w okresie od 2012 do 2022, z łącznym udziałem na poziomie 14,1% na koniec 2022 roku.
Na podstawie rejestracji pojazdów w samym 2022 roku Solaris uzyskał 2. pozycję na europejskim rynku autobusów bezemisyjnych, tj. bateryjnych i wodorowych, z udziałem w rynku na poziomie 11,2%.
W zeszłym roku producent z Wielkopolski dostarczył autobusy i trolejbusy do klientów z 18 krajów. Głównymi odbiorcami pojazdów marki Solaris byli przewoźnicy z Hiszpanii, Polski, Włoch, Belgii, Niemiec, Rumunii, Estonii i Łotwy oraz Austrii i Czech.
W minionym roku Solaris dostarczył do klientów łącznie 401 sztuk autobusów elektrycznych oraz 42 autobusy wodorowe.