W 2022 roku sprzedaż zelektryfikowanych samochodów Toyoty i Lexusa przekroczyła poziom 2,7 mln egzemplarzy. Klienci obu marek kupili w ciągu 12 miesięcy 2 726 263 zelektryfikowane auta, o 4% więcej niż w ubiegłym, również rekordowym roku. Zdecydowana większość, czyli 2 603 007 aut to pełne hybrydy. Sprzedaż hybryd plug-in wyniosła 90 346 samochodów, samochodów elektrycznych na baterie 24 466 aut, zaś elektrycznych pojazdów na wodór 3 924 auta. Pozostałe technologie odpowiadały za sprzedaż 4 520 zelektryfikowanych pojazdów.
Europa rekordowa
Europa stała się w ubiegłym roku dla Toyoty największym rynkiem zelektryfikowanych samochodów, które stanowiły ponad 65% całkowitej rocznej sprzedaży Toyota Motor Europe. Toyota i Lexus sprzedały w naszym regionie 688 185 zelektryfikowanych pojazdów. Niewiele mniej (663 504 auta) trafiło do klientów w regionie Azji, włączając Chiny. Klienci w Japonii kupili 580 364 zelektryfikowane Toyoty, a w Ameryce Północnej – 578 527 takich aut. Europejskie fabryki łącznie opuściło w ciągu roku 792 169 samochodów, o 8,3% więcej niż w 2021 roku. Jest to najlepszy wynik w dotychczasowej historii fabryk Toyota Motor Europe.
TMC osiągnęła wysoki poziom światowej produkcji samochodów, porównywalny ze stanem przed pandemią. W 2022 roku fabryki koncernu wyprodukowały 10 610 604 samochody, o 5,3% więcej niż rok wcześniej. Jest to wynik lepszy niż w 2018 roku (10,57 mln aut) i niewiele niższy w porównaniu z rekordowym rokiem 2019 (10,72 mln aut).
W 2023 roku Toyota również planuje osiągnąć poziom co najmniej 10,6 mln samochodów. Firma bierze jednak pod uwagę, że czynniki które w ubiegłych latach powodowały zakłócenia w działaniu fabryk, mogą wystąpić także w nadchodzących miesiącach. Dlatego jej strategia zakłada pewną elastyczność w realizacji celów przy jednoczesnym maksymalnym wykorzystaniu atutów Systemu Produkcyjnego Toyoty i technologii TNGA.