Chip nie może zablokować produkcji
– Strategia dotycząca półprzewodników wymaga dogłębnej wiedzy na temat zarówno samych komponentów, jak i branży. W naszych samochodach mamy setki bardzo różnych półprzewodników. Zbudowaliśmy kompleksowy ekosystem, aby zmniejszyć ryzyko, że jeden brakujący chip zablokuje nasze linie. Jednocześnie kluczowe możliwości pojazdu zależą bezpośrednio od innowacyjności i wydajności pojedynczych urządzeń. Tranzystory SiC MOSFET zwiększają zasięg naszych pojazdów elektrycznych, natomiast zdolność obliczeniowa najnowocześniejszych układów SoC jest niezbędna dla doświadczeń i bezpieczeństwa klientów – powiedział Maxime Picat, dyrektor ds. zakupów i łańcucha dostaw w Stellantis.
Aktualizowana strategia Stellantis (zawarta w planie Dare Forward 2030) obejmuje m.in. bezpośredni zakup krytycznych komponentów u producentów chipów, w tym długoterminowa gwarancja dostaw chipów, wdrożenie bazy danych półprzewodników w celu zapewnienia pełnej przejrzystości w zakresie ich zawartości oraz prognozowanie długoterminowego popytu na poziomie chipów w celu wsparcia umów na dostawy z producentami chipów i odlewniami krzemu.
Grupa motoryzacyjna (marki: Abarth, Alfa Romeo, Chrysler, Dodge, DS, Fiat, Jeep, Lancia, Maserati, Opel, Peugeot, RAM oraz Vauxhall) rozpoczęła współpracę ze strategicznymi dostawcami półprzewodników, takimi jak Infineon, NXP® Semiconductors, Onsemi i Qualcomm, Ponadto Stellantis współpracuje z aiMotive i SiliconAuto, aby w przyszłości opracować własne półprzewodniki.
Do tej pory Grupa zawarła bezpośrednie umowy na dostawy półprzewodników, których wartość zakupu przekroczy 10 miliardów euro do 2030 roku.