„Silnik, ładowarka, układ chłodzenia i tylna skrzynka akumulatorów przykręcane są do oryginalnych mocowań silnika. Zamiast zbiornika paliwa montowany jest niewielki dodatkowy akumulator, dzięki czemu przestronna przestrzeń bagażowa pod maską pozostaje nienaruszona. W zestawie znajdują się niestandardowe wały napędowe, a układ sterowania obsługuje różne tryby jazdy (np. sportowy, ekologiczny i miejski)” – pisze Electrogenic.
W 5 sekund do „setki”
Firma nie podaje prędkości maksymalnej auta po konwersji. Wiadomo jednak, że samochód może teraz przyspieszyć od 0 do 100 km/h w 5 sekund, podczas gdy w pierwotnym modelu zajmowało to 10 sekund. Umożliwia to silnik elektryczny o mocy 160 kW i momencie obrotowym 310 Nm. Bateria ma pojemność 42 kWh, a przy pełnym akumulatorze zelektryfikowany DeLorean ma zasięg 240 kilometrów. Udogodnienia obejmują opcję Vehicle-to-Load (V2L) i obsługę Apple Car Play.
Elitarne grono
Tym samym elektryczny DeLorean dzięki ponad dwukrotnie większej mocy i momentowi obrotowemu uzyskuje osiągi samochodu sportowego, których „wymaga jego wygląd”. Przypomnijmy, że DeLorean DMC-12, był produkowany tylko przez krótki okres od 1981 do 1982 roku. Powstało zaledwie około 9000 sztuk. Obecnie na świecie jest około 6500 egzemplarzy, z czego – podobno – 11 w Polsce (na stronie otoklasyki.pl widnieje w cenie 215 000 zł, na oromoto.pl 298 000 zł i 310 000 zł). Jednak auto, które zyskało sławę dzięki serii „Powrót do przyszłości” nadal ma wielu fanów, którzy teraz mogą śmiało przerobić swoje cacko na elektryka.
Konwersja przy małym wysiłku
„Zestawy do konwersji zostały zaprojektowane tak, aby montaż mógł przeprowadzić przeszkolony specjalista przy jak najmniejszym wysiłku. Dostarczamy je firmom partnerskim na całym świecie, a nasza sieć szybko się rozwija. W naszym warsztacie w Kidlington zostanie zainstalowana ograniczona liczba zestawów. Jeśli jesteś zainteresowany zamontowaniem jednego z naszych zestawów w swoim pojeździe lub chcesz je zamontować, skontaktuj się z nami” – zachęca na stronie Electrogenic.
Ta brytyjska firma specjalizuje się w zestawach do konwersji silników spalinowych na samochody elektryczne. Opracowała już i wprowadziła na rynek zestawy do konwersji m.in. dla kultowych Land Roverów, Jaguarów i Porsche.
Oprac. Rafał Wąsowicz