CUPRA zaprezentowała zakamuflowaną wersję produkcyjną CUPRA Raval, swojego najnowszego elektrycznego samochodu miejskiego. Światowa premiera auta zaplanowana jest na początek 2026 roku.
Raval jest oparty na platformie MEB+ Grupy Volkswagen oraz wyposażona w napęd na przednie koła, Raval zapewnia dynamiczne i angażujące wrażenia z jazdy w pełni dostosowane do potrzeb kierowcy. Model mierzy zaledwie 4 metry długości, jest kompaktowy, ale został zaprojektowany z myślą o znacznie więcej niż tylko miejskim życiu.
Sportowe zawieszenie Raval obniżono o 15 mm w stosunku do platformy, zastosowano specjalnie dostrojone zawieszenie, progresywny układ kierowniczy zwiększający zwinność, a także tryb ESC Sport – wszystko to sprawia, że każdy wariant CUPRA Raval jest samochodem dla tych, którzy kochają dynamiczną jazdę.
Pierwszy z rodziny Brand Group Core
Najmocniejsza wersja CUPRA Raval VZ (166 kW) oferuje fotele kubełkowe CUPBucket, zawieszenie DCC Sport, tryb ESC OFF, 19-calowe koła z szerszymi oponami 235 mm i elektroniczny mechanizm różnicowy VAQ.
Model Raval będzie miała swoją światową premierę w Barcelonie w marcu 2026 r., a wkrótce potem trafi na rynek jako pierwszy model rodziny elektrycznych samochodów miejskich Brand Group Core – zapowiada producent.
Śmiała wizja, czyli Tindaya
Marka podczas monachijskich targów zaprezentowała też model pokazowy CUPRA Tindaya
– Podczas gdy wielu odchodzi od koncentracji na doświadczeniach kierowcy, my koncetrujemy się na tym, co najważniejsze – wrażeń z prowadzenia. Naszym priorytetem zawsze będą emocje związane z jazdą – powiedział Markus Haupt, tymczasowy dyrektor generalny CUPRA.

Cel: Bliski Wschód
CUPRA na świecie posiada 12 placówek, ale analizuje nowe możliwości rozwoju.
– Badamy możliwość wejścia marki CUPRA na rynek Bliskiego Wschodu. To dla marki prawdziwa szansa ze względu na względną bliskość Europy i fakt, że to jeden z najszybciej rosnących rynków na świecie – powiedział Sven Schuwirth, wiceprezes ds. sprzedaży, marketingu i obsługi posprzedażowej w CUPRA.

