• Home
  • Opinie
  • Co jest lepsze: elektromobilność z Korei czy Ameryki?
Home Opinie Co jest lepsze: elektromobilność z Korei czy Ameryki?

Tesla Model 3 vs Hyundai Ioniq 5

Co jest lepsze: elektromobilność z Korei czy Ameryki?

Tesla Model 3 vs Hyundai Ioniq 5

Co jest lepsze: elektromobilność z Korei czy Ameryki?

Przeczytasz w 4 min

Z roku na rok doświadczenia użytkowników pojazdów elektrycznych są coraz większe. Najlepszym tego dowodem jest Artur Dombrowski, który w swoim samochodowym portfolio ma już cztery zeroemisyjne auta. Jakie są jego przemyślenia na temat posiadanych do tej pory samochodów?

Motoryzacyjna historia Artura Dombrowskiego może stanowić dla wielu pouczającą lekturę. Swoją przygodę z elektromobilnością rozpoczął od Nissana LEAF II w wyposażeniu N-Connecta. Auto zakupił w marcu 2021 roku i pokonał nim ponad 30 tysięcy kilometrów. Rodzinne potrzeby sprawił, że posiadanie jednego auta w rodzinie było niewystarczające. Z tego względu postanowił swoją flotę powiększyć o kolejnego Nissana LEAF – tym razem w standardzie Tekna, tylko z akumulatorem trakcyjnym 24 kWh (pierwsza generacja). Od czerwca 2021 roku udało się żonie Artura przejechać nim ponad 10 tys. km.

Rodzinne potrzeby wymusiły jednak kolejne zmiany. Po rozstaniu się z Nissanami, Artur postanowił przesiąść się w większe pojazdy. Trójka dzieci oraz zwiększające się potrzeby wyjazdowe w naturalny sposób kierowały do wyboru samochodów z większymi akumulatorami, a tym samym zasięgami. Wybór padł na dwa auta: Teslę Model 3 oraz Hyundaia Ioniqa.

Jak przyznaje Artur nie było łatwo podjąć decyzję. Przed dokonaniem wyboru w grę wchodziły takie modele jak Kia EV6, Skoda Enyaq czy Ford Mustang Mach-E. Jakie były za i przeciw w przypadku Hyundaia?

PLUSY

  • Niesamowity wygląd
  • Rewelacyjne siedzenia z opcją podgrzewania i wentylowania oraz regulacją długości siedziska – znacznie lepsze niż w Nissanie LEAF oraz Tesli Model 3
  • Bardzo dobra widoczność zarówno do przodu jak i na boki
  • Przestronne wnętrze – brak konsoli środkowej
  • Brak elementów w kolorze „piano black”
  • Mocno przyciemniane szyby tylne i rolety w tylnych oknach
  • Gniazdo 230V wewnątrz
  • Dach solarny
  • Ładowarka pokładowa 11kW
  • Szybkie ładowanie prądem stałym (DC)
  • Dobrze funkcjonujący asystent pasa ruchu – działa lepiej niż w Tesli
  • Kamery 360 stopni – możliwość podglądu z kamer przy każdym kole, z tyłu, z boku, z góry, nawet podczas jazdy
  • Komfortowe wsiadanie –odsuwanie się fotela kierowcy przy wchodzeniu do auta i dosuwanie po zamknięciu drzwi. Element, którego nie ma w Tesli
  • Automatyczne przełączanie obiegu powietrza na wewnętrzny przy wjeździe do tunelu oraz po użyciu spryskiwaczy
  • Bardzo dobrze działający system jazdy autostradowej HDA2 – nie gubi się nawet gdy z prawej strony jest brak namalowanych pasów
  • Wyświetlacz HUD – brak w Tesli
  • V2L – możliwość podłączenia urządzeń 230V (3,6 kW)
  • Autonomiczna jazda przód/tył z kluczyka
  • Rozbudowana aplikacja na telefon
  • Niesamowity wygląd
  • Rewelacyjne siedzenia z opcją podgrzewania i wentylowania oraz regulacją długości siedziska – znacznie lepsze niż w Nissanie LEAF oraz Tesli Model 3
  • Bardzo dobra widoczność zarówno do przodu jak i na boki
  • Przestronne wnętrze – brak konsoli środkowej
  • Brak elementów w kolorze „piano black”
  • Mocno przyciemniane szyby tylne i rolety w tylnych oknach
  • Gniazdo 230V wewnątrz
  • Dach solarny
  • Ładowarka pokładowa 11kW
  • Szybkie ładowanie prądem stałym (DC)
  • Dobrze funkcjonujący asystent pasa ruchu – działa lepiej niż w Tesli
  • Kamery 360 stopni – możliwość podglądu z kamer przy każdym kole, z tyłu, z boku, z góry, nawet podczas jazdy
  • Komfortowe wsiadanie –odsuwanie się fotela kierowcy przy wchodzeniu do auta i dosuwanie po zamknięciu drzwi. Element, którego nie ma w Tesli
  • Automatyczne przełączanie obiegu powietrza na wewnętrzny przy wjeździe do tunelu oraz po użyciu spryskiwaczy
  • Bardzo dobrze działający system jazdy autostradowej HDA2 – nie gubi się nawet gdy z prawej strony jest brak namalowanych pasów
  • Wyświetlacz HUD – brak w Tesli
  • V2L – możliwość podłączenia urządzeń 230V (3,6 kW)
  • Autonomiczna jazda przód/tył z kluczyka
  • Rozbudowana aplikacja na telefon

WADY

  • Obicie tylnych nadkoli w bagażniku – brak – są plastiki
  • Boczki drzwi, schowki mogli je wyścielić zamszem
  • Bagażnik – przez wzmacniacz systemu Bose, brak schowka
  • Sama pojemność bagażnika (mniejszy niż w Tesli)
  • Aktualizacje przez OTA
  • AppleCar bezprzewodowe

Obecnie najwięcej Hyundaiem Ioniq 5 podróżuje żona Artura. Ceni ten model m.in. za rewelacyjny komfort resorowania na nierównościach, bardzo dobre wyciszenie (przy 140 km/h jak w Tesli przy 100 km/h), świetne przyspieszenie w wersji AWD oraz wiele praktycznych rozwiązań, zwłaszcza przy trójce dzieci.

Narzędzia
i kalkulatory