Home Pojazdy Transport ciężki Ciężarówka autonomiczna od Daimlera do 2027 roku na drogach USA

Freightliner eCascadia

Ciężarówka autonomiczna od Daimlera do 2027 roku na drogach USA

Freightliner eCascadia

Ciężarówka autonomiczna od Daimlera do 2027 roku na drogach USA

Daimler Truck w ciągu trzech lat wprowadzi autonomiczne ciężarówki na drogi USA.
Fot. Daimler Truck
Przeczytasz w 2 min
Przeczytasz w 2 min

Daimler Truck zaprezentował prototyp elektrycznego, autonomicznego ciągnika siodłowego Freightliner eCascadia. Pojazd wyposażony w zestaw czujników lidarowych i kamer spełnia wymagania autonomicznej jazdy poziomu 4., co oznacza, że w praktyce udział kierowcy jest zbędny. Niemiecki producent zamierza wejść na rynek z produkcją autonomicznych samochodów ciężarowych w Stanach Zjednoczonych do 2027 roku.

Elektryczna ciężarówka jest wyposażona w oprogramowanie do autonomicznej jazdy Torc Robotics, firmy zależnej od Daimlera.

 – Poprzez połączenie technologii bezemisyjnych i autonomicznych w jednym produkcie, testujemy rozwiązania pod kątem wyzwań, z którymi nasi klienci będą mogli się zmierzyć w przyszłości – powiedział John O’Leary, prezes i dyrektor generalny Daimler Truck North America.

 – Wraz z Torc robimy znaczące postępy w kierunku wprowadzenia autonomicznych ciężarówek w USA do 2027 roku – dodała Joanna Buttler, szefowa Globalnej Grupy Technologii Autonomicznej w Daimler Truck.

Firma podkreśla, że bezemisyjna ciężarówka została zaprojektowana w celu zapewnienia optymalnej wydajności dla flot, które chcą przejść na bezemisyjne ciągniki. Akumulator można naładować do 80 procent pojemności w ciągu 90 minut. Dostępnych jest kilka opcji baterii o pojemności od 291 do 438 kWh, zapewniając ciężarówce zasięg 155, 220 lub 230 mil (odpowiednio 249, 354 i 370 km) w zależności od konkretnej konfiguracji. Fraightliner eCascadia jest wyposażony w opatentowany silnik Detroit ePowertrain. Cztery dodatkowe akumulatory 12-woltowe zapewniają wystarczającą moc wysokiego napięcia, aby zapewnić nieprzerwaną pracę oraz zwiększoną wydajność i bezpieczeństwo. W zależności od zastosowania, przyszłe autonomiczne ciężarówki mogą być również zasilane technologiami napędowymi opartymi na wodorze.

Fot. Daimler Truck

Daimler Truck zamierza wejść na rynek z produkcją autonomicznych samochodów ciężarowych SAE Level 4 w Stanach Zjednoczonych do 2027 roku. W pierwszym etapie prawdopodobnie z napędem konwencjonalnym. Partner technologiczny Daimler Truck, Torc, testuje autonomiczne ciężarówki Freightliner Cascadia z wybranymi firmami logistycznymi, takimi jak Schneider i C.R. England, które w ciągu ostatniego roku z powodzeniem autonomicznie przewoziły towary klientów na trasie testowej między Phoenix i Oklahoma City.

Fot. Daimler Truck

Daimler Truck podkreślił, że wykorzysta wysoce skalowalną i rentowną szansę rynkową, jaką ma zaoferować autonomiczna jazda i oczekuje, że autonomiczny transport ciężarowy wygeneruje przychody w wysokości 3 mld euro już w 2030 r.

Źródło: Daimler Truck
REKLAMA

Narzędzia
i kalkulatory