Elektryczna ciężarówka jest wyposażona w oprogramowanie do autonomicznej jazdy Torc Robotics, firmy zależnej od Daimlera.
– Poprzez połączenie technologii bezemisyjnych i autonomicznych w jednym produkcie, testujemy rozwiązania pod kątem wyzwań, z którymi nasi klienci będą mogli się zmierzyć w przyszłości – powiedział John O’Leary, prezes i dyrektor generalny Daimler Truck North America.
– Wraz z Torc robimy znaczące postępy w kierunku wprowadzenia autonomicznych ciężarówek w USA do 2027 roku – dodała Joanna Buttler, szefowa Globalnej Grupy Technologii Autonomicznej w Daimler Truck.
Firma podkreśla, że bezemisyjna ciężarówka została zaprojektowana w celu zapewnienia optymalnej wydajności dla flot, które chcą przejść na bezemisyjne ciągniki. Akumulator można naładować do 80 procent pojemności w ciągu 90 minut. Dostępnych jest kilka opcji baterii o pojemności od 291 do 438 kWh, zapewniając ciężarówce zasięg 155, 220 lub 230 mil (odpowiednio 249, 354 i 370 km) w zależności od konkretnej konfiguracji. Fraightliner eCascadia jest wyposażony w opatentowany silnik Detroit ePowertrain. Cztery dodatkowe akumulatory 12-woltowe zapewniają wystarczającą moc wysokiego napięcia, aby zapewnić nieprzerwaną pracę oraz zwiększoną wydajność i bezpieczeństwo. W zależności od zastosowania, przyszłe autonomiczne ciężarówki mogą być również zasilane technologiami napędowymi opartymi na wodorze.
Daimler Truck zamierza wejść na rynek z produkcją autonomicznych samochodów ciężarowych SAE Level 4 w Stanach Zjednoczonych do 2027 roku. W pierwszym etapie prawdopodobnie z napędem konwencjonalnym. Partner technologiczny Daimler Truck, Torc, testuje autonomiczne ciężarówki Freightliner Cascadia z wybranymi firmami logistycznymi, takimi jak Schneider i C.R. England, które w ciągu ostatniego roku z powodzeniem autonomicznie przewoziły towary klientów na trasie testowej między Phoenix i Oklahoma City.
Daimler Truck podkreślił, że wykorzysta wysoce skalowalną i rentowną szansę rynkową, jaką ma zaoferować autonomiczna jazda i oczekuje, że autonomiczny transport ciężarowy wygeneruje przychody w wysokości 3 mld euro już w 2030 r.