Wyniki
W listopadzie br., firma dostarczyła 504 003 samochody osobowe NEV, co stanowi wzrost o 67,2% rok do roku i niewielki przyrost o 0,7% w stosunku do października 2024 roku. W ramach tej kategorii sprzedano 198 065 elektrycznych pojazdów akumulatorowych (BEV), co oznacza wzrost o 4,46% w porównaniu z poprzednim miesiącem. Z kolei sprzedaż hybryd typu plug-in (PHEV) wyniosła 305 938 sztuk, co oznacza spadek o 1,60% w porównaniu z październikiem.
Producent odnotował także wzrost sprzedaży w segmencie pojazdów komercyjnych NEV, dostarczając 2 801 sztuk, co oznacza wzrost o imponujące 433,52% rok do roku oraz 31,44% miesiąc do miesiąca. Sprzedaż za granicą osiągnęła poziom 30 977 pojazdów, co oznacza wzrost o 1,14% w ujęciu rocznym, ale niewielki spadek o 0,69% w porównaniu z październikiem 2024 roku.
BYD na tle światowego rynku
Od początku 2024 roku BYD sprzedało łącznie 3 740 930 pojazdów osobowych NEV, co stanowi wzrost o 40% w stosunku do analogicznego okresu w 2023 roku. Już w listopadzie firma przekroczyła swój roczny cel wynoszący 3,6 miliona pojazdów, co potwierdza dynamiczny rozwój chińskiego producenta.
BYD nieustannie umacnia swoją pozycję na światowym rynku. Według danych MarkLines, tylko w drugim kwartale 2024 roku firma wyprzedziła globalne koncerny Honda Motor i Nissan Motor, stając się siódmym największym producentem samochodów na świecie. W tym samym czasie liderem rankingu pozostała Toyota, która sprzedała 2,63 miliona aut.
Oferta w Europie
W Europie BYD oferuje szeroką gamę modeli, w tym w pełni elektryczne BYD Dolphin, BYD Seal oraz BYD Seal U, a także hybrydę plug-in BYD Seal U DM-i. Od kwietnia 2022 roku firma całkowicie zrezygnowała z produkcji samochodów z tradycyjnymi silnikami spalinowymi (ICE), koncentrując się wyłącznie na technologii elektrycznej i hybrydowej.
Listopad 2024 roku był kolejnym przełomowym miesiącem dla BYD, który dzięki imponującym wynikom sprzedaży umocnił swoją pozycję jako lidera w branży pojazdów elektrycznych. Przekraczając wyznaczone cele roczne, firma udowodniła, że jest jednym z kluczowych graczy na rynku globalnym, rzucając wyzwanie największym koncernom motoryzacyjnym na świecie.
OW