Jak podkreśla japoński producent, Charging Network daje dostęp do ponad 80% publicznych stacji ładowania w Polsce należących do największych sieci. Usługa umożliwia skorzystanie z ponad 755 tys. ładowarek w 20 państwach Europy.
Sesja z karty lub aplikacji
Sesje ładowania można uruchomić przy pomocy karty RFID lub w połączonej z autem aplikacji MyToyota. Aplikacja umożliwia także wyszukanie pobliskich stacji, które są kompatybilne z danym modelem Toyoty, sprawdzenie cen, prędkości ładowania i dostępności przyłączy. Ponadto w trakcie ładowania można też monitorować stan baterii i pozostały czas do uzupełnienia 100% energii. Tym samym wszystkie najważniejsze dane zebrane są w jednym miejscu.
Opłaty zawarte na fakturze
Konto w Toyota Charging Network sparowane jest kartą płatniczą, a wszystkie opłaty zawarte są na jednym rachunku lub fakturze. W przypadku firm miesięczna faktura VAT zostanie wystawiona w polskim złotym niezależnie od kraju, w którym ładowane było auto. Klient może łatwo kontrolować swoje wydatki, a także sprawdzić aktualne ceny w dowolnym momencie. Na portalu ma też dostęp do informacji o każdej odbytej sesji ładowania.
Dla każdego na miarę
Przygotowano trzy różne taryfy. Klient ma też możliwość zmiany poprzez portal taryfy w cyklu miesięcznym np. w związku z planowanym długim wyjazdem.
Dla kierowców, którzy najczęściej ładują auto w domu lub w pracy, a z publicznych ładowarek korzystają sporadycznie optymalna będzie taryfa Go. Wiąże się ona z jednorazową opłatą aktywacyjna (45 zł), a klient nie ponosi żadnych miesięcznych opłat. Ceny za kWh prądu uzależnione są od stacji ładowania. Odblokowanie sesji ładowania kosztuje 2,3 zł.
Z myślą o użytkownikach o wiele częściej korzystających z publicznych stacji ładowania przygotowano dwa warianty. W taryfie Active nie ma opłat za aktywację oraz odblokowanie sesji ładowania, a ceny za kWh są o 5% niższe w porównaniu z taryfą Go. Miesięczna opłata wynosi 23,5 zł. Z kolei w taryfie Active+ jest aż 20% zniżki za kWh przy miesięcznej opłacie na poziomie 67 zł.