Obrotowe ramię zmniejsza wagę kabla ładującego o około 60%. Dzięki temu klienci na wózkach inwalidzkich mogą trzymać złącze CCS w jednej ręce, a drugą poruszać wózkiem inwalidzkim. Uchwyt na złącze zaprojektowano tak, aby dodatkowo ułatwić obsługę dla osób niepełnosprawnych, a daszek zapobiega zamoczeniu złącza. Dzięki obrotowemu ramieniu, dostęp do wszystkich gniazd ładowania jest bezproblemowy, niezależnie od tego, w którym miejscu auta się znajdują – dzięki temu kierowca nie musi martwić się o ustawienie pojazdu. Automatyczne zwijanie kabla zapobiega potknięciom i blokowaniu drogi użytkownikom wózków inwalidzkich. Co więcej, kabel pozostaje suchy przez cały czas.
Klienci wracają
– We Frankfurcie spodziewamy się około 5 tys. operacji ładowania rocznie. Przewidujemy, że odsetek powracających klientów będzie podobnie wysoki, jak w innych lokalizacjach – powiedział Nikolai Senst odpowiedzialny za zarządzanie wdrażaniem hubów ładowania Audi. W Norymberdze, gdzie od grudnia 2021 r. Audi obsługuje hub ładowania Audi z sześcioma punktami ładowania i salonem o powierzchni 200 metrów kwadratowych, wskaźnik zwrotu wynosi około 70%. Centrum jest dostępne dla kierowców wszystkich marek samochodów. Klienci Audi mogą zarezerwować miejsce do ładowania online za pośrednictwem aplikacji myAudi.
Zużyte akumulatory zamiast transformatora
W centrum ładowania Audi wykorzystuje zużyte akumulatory ze zdemontowanych pojazdów testowych. Dzięki temu Audi może korzystać z dostępnego na miejscu przyłącza niskiego napięcia i nie musi instalować dodatkowego transformatora. Dzięki tymczasowej pojemności magazynowej dla czterech punktów ładowania dostępne jest łącznie około 1,05 megawatogodzin energii – wystarczająco dużo, aby naładować 60 pojazdów bez przerwy.