Firmy poinformowały, że otworzyły w Chongqing, w południowo-zachodnich Chinach, pierwszy autoryzowany warsztat pojazdów elektrycznych. Lokalny franczyzodawca, o nazwie Chongqing Runhe New Energy Vehicle Co. (Chongqing Runhe), jest również 150-tym warsztatem CATL dla pojazdów osobowych otwartym w Państwie Środka.
Według najnowszych danych Chińskiego Stowarzyszenia Producentów Samochodów, w pierwszej połowie 2022 r. produkcja i sprzedaż pojazdów NEV (Neighborhood Electric Vehicle) w Chinach osiągnęła 2,6 mln sztuk.
Deficyt serwisów
Podczas gdy rynek wtórny pojazdów napędzanych paliwami alternatywnymi wykazuje duży potencjał, branża stoi również przed takimi wyzwaniami jak brak miejsc serwisowych, zróżnicowane standardy techniczne i poziomy usług, a także brak specjalistycznego sprzętu do diagnozowania usterek.
W celu rozwiązania problemów, CATL zbudował tryb kompleksowej obsługi pojazdów elektrycznych nakierowanej na usługi bateryjne i jest zaangażowany w poprawę ogólnej obsługi posprzedażnej i satysfakcji konsumentów nowych pojazdów zasilanych paliwami alternatywnymi.
Po zawarciu strategicznego partnerstwa między CATL i Bosch w 2021 roku, obie strony zintegrowały swoje działania, aby przyspieszyć budowę współautoryzowanych sklepów i aktywnie badać innowacyjne tryby obsługi posprzedażnej.
Obejmujący powierzchnię około 2 400 m2, nowo otwarty warsztat jest pierwszą autoryzowaną przez obie strony stacją naprawczą pojazdów NEV w Chinach i będzie świadczył kompleksowe i profesjonalne usługi naprawcze dla pojazdów bateryjnych. W odpowiedzi na ideę “aktywnego ostrzegania online i szybkiej eliminacji potencjalnych zagrożeń offline” zaproponowaną przez China Automotive Engineering Research Institute (CAERI), warsztat skupi się na badaniach i praktyce cyfrowej technologii inspekcji i konserwacji, a także będzie badał nowe możliwości na rynku wtórnym pojazdów elektrycznych.
Podział ról
Zaawansowany system wykrywania usterek akumulatorów CATL umożliwia warsztatom wykrywanie i diagnozowanie usterek pojazdów w jak najkrótszym czasie, zapewniając właścicielom samochodów wysokiej jakości usługi naprawcze.
Bosch zapewni centrum serwisowemu wszelkiego rodzaju części techniczne i zużywalne, wszechstronny sprzęt kontrolny (w tym przyrządy do konserwacji modułów, testery szczelności i wielofunkcyjne testery izolacji), możliwości obsługi i konserwacji wysokiego napięcia, marketing, doradztwo w zakresie obsługi, ekosystem cyfrowy i inne formy wsparcia.
Ponadto, w oparciu o istniejącą sieć serwisową firmy Bosch, obie strony będą wspólnie przeprowadzać szkolenia techniczne i certyfikacje umiejętności dla zespołu posprzedażowego.
Niezawodność zabezpieczona
Dzięki perspektywicznemu planowaniu w zakresie usług posprzedażowych akumulatorów EV, CATL utworzył 150 autoryzowanych warsztatów na terenie całego kraju, 3 magazyny centralne i 13 składów regionalnych przy wsparciu ponad 200 regionalnych nadzorców i ponad 20 regionalnych ekspertów technicznych. CATL zbudował wysoce wyspecjalizowany zespół serwisowy, wyposażony w potencjał techniczny firmy, ustanowił wiodący w branży system szkoleniowy i zorganizował lub uczestniczył w rozwoju około 20 standardów przemysłowych dla rynku wtórnego baterii NEV, budując w ten sposób szeroką, wydajną i profesjonalną sieć serwisową, aby zabezpieczyć niezawodność baterii w całym cyklu ich życia.
Źródło: na podstawie CATL