– Zakład w Cassino ma długą i bogatą tradycję opartą na innowacji i technologii. Samochody oparte na platformie STLA, które właśnie projektujemy, zrewolucjonizują wrażenia z jazdy dzięki najnowocześniejszym funkcjom i możliwościom, dlatego ufamy wysoce wykwalifikowanym pracownikom i kadrze zarządzającej zakładu Stellantis, że uda im się zrealizować nasze śmiałe cele w zakresie kosztów i jakości. Wsparcie naszych pracowników w Cassino oraz dalekowzroczność lokalnych i krajowych instytucji rządowych są dla nas dodatkową motywacją, aby zachwycić klientów czystą, bezpieczną i przystępną cenowo mobilnością – powiedział dyrektor generalny Stellantis, Carlos Tavares podczas wizyty w fabryce.
Po fabryce Windsor Assembly Plant w Kanadzie, Cassino jest drugim oficjalnie zapowiedzianym zakładem Stellantis, który będzie produkował samochody oparte na platformie STLA Large.
Otwarta w 1972 roku fabryka w Cassino, zlokalizowana w Piedimonte San Germano w południowo-środkowych Włoszech, jest wysoce zautomatyzowanym zakładem wykorzystującym ponad 1.200 robotów, które wykonują operacje tłoczenia, spawania, lakierowania i produkcji części plastikowych.
Jedna z czterech platform
czterech wysoce elastycznych platform samochodów elektrycznych, które stanowią podstawę planu elektryfikacji Stellantis. Platforma STLA Large, będąca bazą dla niektórych przyszłych modeli samochodów marek Stellantis, została zaprojektowana tak, aby zapewnić zasięg elektryczny do 800 km/500 mil dzięki zaprojektowanym przez Stellantis modułom napędu elektrycznego (EDM) i modułowym pakietom akumulatorów. Projektanci i inżynierowie są w stanie dostosować długość i szerokość platformy oraz konfigurację układu napędowego do konkretnych wymagań projektu. Do 2025 roku Stellantis planuje zainwestować ponad 30 miliardów euro w elektryfikację i oprogramowanie niezbędne do produkcji samochodów elektrycznych (BEV).
Inwestycja ta jak podkreśla firma jest kluczowym elementem planu strategicznego Dare Forward 2030, który przewiduje zmniejszenie emisji CO2 o połowę do 2030 r. w porównaniu do 2021 r. oraz osiągnięcie zerowej emisji dwutlenku węgla do 2038 r. przy jednocyfrowej procentowej kompensacji pozostałych emisji. Innym głównym celem Dare Forward 2030 jest to, aby do końca bieżącego dziesięciolecia 100% sprzedaży samochodów osobowych w Europie i 50% sprzedaży samochodów osobowych i lekkich samochodów ciężarowych w Stanach Zjednoczonych stanowiły samochody w pełni elektryczne.