Zgodnie z planem strategicznym
„Umowa ustanawia wspólną inicjatywę pomiędzy Carrefour Polska, a Eleport, mającą na celu rozwój sieci stacji ładowania pojazdów elektrycznych na terenie całej Polski. Dzięki tej współpracy, Carrefour zaoferuje klientom ładowanie samochodów elektrycznych energią pochodzącą w 100% z odnawialnych źródeł, co jest zgodne z filarami planu strategicznego „Carrefour 2026″ ogłoszonego przez Grupę Carrefour w listopadzie 2022 roku” – podkreślono w komunikacie.
„Pierwsze z objętych umową 170 punktów ładowania, które zostaną zlokalizowane przy ponad 70 obiektach należących do Carrefour w 65 polskich miastach, zostaną uruchomione jeszcze tego roku. Obecnie trwają prace związane z procesem administracyjnym oraz przygotowaniem każdej z lokalizacji do montażu urządzeń. Celem obu partnerów jest jak najszybsze uruchomieniu urządzeń we wszystkich lokalizacjach” – napisano.
Wyzwania środowiskowe
– Wierzymy, że rozwój infrastruktury ładowania pojazdów elektrycznych przy naszych obiektach, pomoże nam być bliżej klientów, zachęcając ich do stałego korzystania z ekologicznych rozwiązań. Jednocześnie, partnerstwo to wpisuje się w nasze działania w zakresie osiągnięcia celu zrównoważonego transportu, co jest niezwykle ważne w odpowiedzi na aktualne wyzwania gospodarcze i środowiskowe – powiedziała Agata Kopytyńska członkini komitetu wykonawczego i dyrektorka nieruchomości, ekspansji i aktywów Carrefour Polska .
Z kolei Eleport widzi w tej współpracy szansę na dalsze poszerzanie swojej sieci i dostępności usług ładowania w Polsce.
– Współpraca z Carrefour Polska to dla nas kolejny kamień milowy wzmacniający obecność na polskim rynku. Dzięki temu partnerstwu będziemy mieli możliwość zaoferowania klientom sieci w kilkudziesięciu polskich miastach możliwości szybkiego ładowania samochodów w czasie codziennych zakupów. Szczególnie cieszy nas, że znaleźliśmy partnera, z którym łączy nas chęć aktywnego budowania rozwiązań przyjaznych środowisku w zakresie transportu – wskazał Paweł Doleciński dyrektor sprzedaży w Elelport .
Sześć sklepowych formatów
Carrefour Polska ma w Polsce ponad 900 sklepów w 6 formatach: hipermarketów, supermarketów, sklepów hurtowo-dyskontowych, osiedlowych i specjalistycznych oraz sklepu internetowego. Firma jest w Polsce również właścicielem sieci ponad 20 centrów handlowych o łącznej powierzchni ponad 230 000 GLA oraz sieci ok. 40 stacji paliw.
Elektryfikacja sieci
Także Biedronka i Lidl aktywnie rozwijają sieć stacji ładowania pojazdów elektrycznych przy swoich sklepach w Polsce. Biedronka, we współpracy z firmą Powerdot, planuje do końca 2024 roku zainstalować ładowarki w 600 lokalizacjach. Stacje te umożliwiają szybkie ładowanie z mocą 120 kW, co pozwala na naładowanie baterii w około 20-30 minut, akurat na czas zakupów. Lidl (współpracuje m. in. z Elocity) również udostępnia stacje ładowania przy swoich sklepach. Stacje oferują różne moce, od 20 kW do 60 kW, a ładowanie jest ograniczone do jednej godziny, aby zapewnić dostępność dla wszystkich klientów. Większość stacji posiada złącza CCS i CHAdeMO, co pozwala na ładowanie szerokiej gamy pojazdów elektrycznych.