Elektryczna rewolucja z Rotax E-Power
Nowe modele Pulse i Origin napędzane są silnikiem Rotax E-Power, dostępnymi w wariantach o mocy: 11 kW i 35 kW. Jednostka dostarcza natychmiastowy moment obrotowy, zapewniając dynamiczne osiągi połączone z eleganckim designem. Wyróżnikiem nowych motocykli Can-Am jest innowacyjny system chłodzenia cieczą, który obejmuje akumulator, ładowarkę, falownik oraz silnik. Dzięki temu systemowi żywotność baterii jest znacznie wydłużona, a jej degradacja ograniczona. Motocykle Can-Am oferują szybkie i efektywne ładowanie – od 20% do 80% w zaledwie 50 minut przy użyciu szybkich ładowarek.
Can-Am Pulse na miasto
Can-Am Pulse został zaprojektowany z myślą o miejskiej eksploatacji. Ten zwinny i lekki motocykl typu „naked” doskonale sprawdzi się w zatłoczonych aglomeracjach. Wyposażony w 10,25-calowy wyświetlacz dotykowy z Apple CarPlay oraz aplikację BRP GO!, Pulse umożliwia łatwe kierowanie i kontakt on-line podczas jazdy. Model posiada także system Active ReGen, który pozwala na płynniejsze hamowanie i jednoczesne ładowanie baterii.
Motocykl oferuje cztery tryby jazdy – Normal, Sport+, ECO oraz Rain – które pozwalają dostosować styl jazdy do różnych warunków. Opcjonalna wersja „Pulse 73” ma m.in. dodatkowe oświetlenie LED oraz charakterystyczne malowanie.
Can-Am Origin na pozamiejskie wypady
Can-Am Origin to motocykl stworzony dla miłośników przygód. Ten model łączy nowoczesne technologie z terenowymi możliwościami. Dzięki wyższemu prześwitowi, pełnemu zawieszeniu KYB z regulacją oraz oponom dual sport, Origin poradzi sobie zarówno na drodze, jak i w terenie. Model oferuje aż sześć trybów jazdy, w tym dwa terenowe: Off-Road i Off-Road+.
Wersja „Origin 73” również nawiązuje do historycznych modeli Can-Am, posiadając charakterystyczne elementy wizualne oraz funkcjonalne, takie jak oświetlenie LED i specjalne malowanie.
Nowoczesne technologie i personalizacja
Oba modele, Pulse i Origin, wyposażone są w baterię o pojemności 8,9 kWh. Pulse może osiągnąć zasięg do 160 km w warunkach miejskich, a Origin do 145 km. Motocykle te są łatwe w obsłudze zarówno dla początkujących, jak i doświadczonych motocyklistów – brak tradycyjnego sprzęgła i skrzyni biegów sprawia, że wystarczy obrócić manetkę, aby poczuć natychmiastowe przyspieszenie. Modele te oferują również funkcję jazdy do tyłu, co ułatwia manewrowanie w ciasnych miejscach.
Dla osób ceniących personalizację, Can-Am oferuje ponad 20 akcesoriów LinQ Nano, które umożliwiają dostosowanie motocykla do indywidualnych potrzeb.
Dostępność i zamówienia
Ruszyła już sprzedaż przedwstępna na modele Can-Am Pulse i Origin salonach BRP w Europie i Ameryce Północnej. Produkcja motocykli rozpocznie się w czwartym kwartale 2024 roku, a globalne dostawy ruszą na początku 2025 roku.
Globalny rynek
Światowy rynek jednośladów elektrycznych, obejmujący zarówno skutery, jak i motocykle, zanotował w 2023 roku skromne ożywienie po pierwszym spadku sprzedaży w 2022 roku. Mimo tego wzrostu sprzedaż nadal pozostaje poniżej szczytowego poziomu z 2021 roku, kiedy to sprzedano 10,3 mln sztuk. W 2023 roku liczba sprzedanych jednośladów EV wyniosła 9,9 mln, co oznacza spadek o 2% w porównaniu do roku poprzedniego.
Jednak perspektywy na przyszłość są bardzo obiecujące. Według przewidywań Statista.com, globalny rynek motocykli elektrycznych będzie rósł średniorocznie o 10,2% w latach 2022–2030, osiągając wartość około 109,5 mld USD do 2030 roku. Jednocześnie oczekuje się, że dalszy rozwój technologii oraz rosnące zainteresowanie pojazdami elektrycznymi przyczynią się do dynamicznego wzrostu tego sektora w nadchodzących latach.
OW