Według danych opublikowanych przez chińskiego giganta BYD, w czwartym kwartale sprzedał on 526 409 elektrycznych samochodów osobowych (BEV). To o 8,65 % więcej niż dostawy Tesli w czwartym kwartale. Amerykański koncern dostarczył w tym okresie klientom 484 507 pojazdów (1 808 581 w całym roku 2023).
Przypomnijmy, że w marcu 2022 r. BYD zaprzestał produkcji i sprzedaży samochodów napędzanych wyłącznie silnikami spalinowymi, skupiając się na produkcji pojazdów hybrydowych typu plug-in (PHEV) i pojazdów czysto elektrycznych. Od tego czasu krok po kroku stara się gonić lidera rynku elektromobilności Teslę.
Oprócz pojazdów BEV w czwartym kwartale BYD sprzedało także 416 242 samochodów osobowych typu PHEV. Uwzględniając pojazdy BEV i PHEV, w czwartym kwartale BYD sprzedało 942 651 osobowych pojazdów NEV, czyli o 94,56 % więcej niż dostawy Tesli. Do wyniku BYD w czwartym kwartale należy dodać jeszcze 2128 komercyjnych dostawczych, co w sumie daje 944 779 sztuk wszystkich pojazdów NEV. Tesla produkuje jednak i sprzedaje tylko czyste elektryki (BEV).
Jeśli chodzi o cały rok 2023 BYD sprzedało 1 574 822 osobowych elektryków BEV. To wciąż sporo mniej niż Tesla (1 808 581 w całym roku 2023). Dynamika sprzedaży jest jednak po stronie BYD. Sprzedaż BEV Tesli wzrosła o 38 % rok do roku, sprzedaż samochodów osobowych BEV firmy BYD o 73 %.
Natomiast doliczając hybrydy (PHEV) w całym roku 2023 chiński gigant sprzedał aż 3 024 417 pojazdów NEV, osiągając docelowy poziom 3 milionów sztuk. Przypomnijmy, że także Tesla zrealizowała swoje zamierzenie i przekroczyła zakładane 1,8 mln sprzedanych aut w ubiegłym roku.
Co ciekawe eksport chińskiego producenta oscyluje wokół liczby 30 000 NEV miesięcznie, osiągając 36 095 sztuk w grudniu. BYD, choć inwestuje wielkie pieniądze w innych regionach świata (m. in. w Europie), nadal większość aut sprzedaje we własnym kraju.