Dla niemieckich klientów BYD podał oficjalny cennik modelu Seal, czyli odpowiednika i bezpośredniego konkurenta Tesli Model 3. Samochód będzie dostępny w dwóch wersjach napędowych – RWD i AWD. Pierwszy z nich w wyposażeniu “Design” otwiera cennik kwotą 44 900 euro, czyli około 207 238 zł. Mocniejsza opcja z napędem na obie osie to wydatek minimum 50 990 euro (235 347 zł).
Przyjęte przez chińskiego producenta ceny nie są zaskoczeniem. Można wręcz stwierdzić, że są bliźniacze do największego konkurenta – Tesli Model 3 Highland, która w wersji tylnonapędowej kosztuje 42 990 euro (ok. 198 500 zł), a w wariancie AWD – 51 990 euro (ok. 239 962 zł).
Bateria strukturalna
Oba zaoferowane warianty BYD Seal zostały zbudowane na platformie BYD e-Platform 3.0 i posiadają baterię wykonaną w technologii CtB (Cell-to-Body). Dzięki akumulatorowi strukturalnemu (długie i wąskie ogniwa) nadwozie zyskuje dodatkową sztywność. Nad bateriami znajduje się płyta prowadząca chłodziwo, a podłoga nadwozia jest jednocześnie górną pokrywą akumulatora.
Teoretycznie BYD może w niedługim czasie obniżyć cenę swoich samochodów. W dużej mierze jest to zasługa baterii z ogniwami LFP, które nie posiadają kobaltu. Dzięki temu powinny być one tańsze niż odmiany niklowo-kobaltowo-manganowe.
Parametry techniczne
Zgodnie z dostępną specyfikacją bateria w odmianie RWD ma 82,5 kWh pojemności. Z kolei silnik generuje 313 KM (230 kW) mocy, co zapewnia przyspieszenie na poziomie 5,9 sekundy do 100 km/h i zasięg w granicach 570 km (WLTP). Mocniejszy wariant dysponuje tą samą baterią ale zdecydowanie większą mocą 531 KM (390 kW) i przyspieszeniem. Pierwszą setkę osiąga w 3,8 sekundy. BYD określił zasięg tej wersji na 520 km (WLTP).
Biorąc pod uwagę parametry BYD Seal, Tesla zyskuje przewagę zwłaszcza w odmianie AWD (Long Range), gdyż jest trochę wolniejsza ale ma za to 629 km zasięgu, według procedury WLTP. Traci natomiast w podstawowej wersji RWD (Standard Range), gdyż oferuje jedynie 513 km zasięgu (WLTP).
Wyposażenie
Wyposażenie standardowe dla BYD Seal składa się z 19-calowych kół aluminiowych, systemu jazdy półautonomicznej 2 poziomu, elektrycznych, podgrzewanych i chłodzonych foteli oraz 15,6-calowego ekranu centralnego, który można ustawić zarówno w pionie, jak też w poziomie. W wariancie Excellence dodatkowo zyskamy wyświetlacz HUD oraz amortyzatory o zmiennej częstotliwości (VFD).
BYD planuje dostawy samochodów do niemieckich klientów pod koniec 2023 roku. Jak na razie producent nie ma w planach wchodzić na polski rynek.