Home Pojazdy Osobowe BYD BYD i Tesla dominują w globalnej sprzedaży samochodów elektrycznych

IAA Mobility

BYD i Tesla dominują w globalnej sprzedaży samochodów elektrycznych

IAA Mobility

BYD i Tesla dominują w globalnej sprzedaży samochodów elektrycznych

Europejscy producenci mają się czego obawiać. Azjatycka elektromobilna konkurencja przygotowuje się do skoku na Europę
Fot. IAA
Przeczytasz w < 1 minutę
Przeczytasz w < 1 minutę

Podczas trwającego właśnie monachijskiego IAA Mobility elektryczna przyszłość mobilności po raz kolejny znalazła się w centrum uwagi. Niemieckie marki samochodowe, takie jak Volkswagen, Mercedes i BMW dają pokaz siły na swoim własnym terenie, pozostają w tyle w przejściu na samochody elektryczne.  Z biznesowego punktu widzenia (co zrozumiałe) nadal głównym źródłem zarobku są dla nich auta z silnikami spalinowymi. Tymczasem firmy, takie jak Tesla i chiński lider rynku BYD, ścigają się w walce o bezemisyjny prymat – czytamy na statista.com.

W pierwszej połowie 2023 roku sam BYD sprzedał prawie 1,2 miliona pojazdów elektrycznych (w tym hybrydy plug-in), mniej więcej dwa razy więcej niż łączna liczba BMW, Volkswagena i Mercedesa. Co gorsza dla niemieckich gigantów motoryzacyjnych (i innych europejskich producentów samochodów), firma, która niedawno prześcignęła Volkswagena jako marka samochodów numer 1 w Chinach, ma teraz Europę w zasięgu wzroku. W poniedziałek 4 września BYD zaprezentował w Monachium sześć modeli na rynek europejski, pokazując, że oznacza to biznes na rynku, na który wszedł niecały rok temu. Między styczniem a lipcem firma sprzedała 92 469 pojazdów elektrycznych za granicą, przekraczając już łączną liczbę z 2022 r.

Dopiero się jednak okaże, jak europejscy konsumenci zareagują na chińskiego nowicjusza, ponieważ nadal istnieje pewne piętno związane z samochodami wyprodukowanymi w Chinach, zwłaszcza w Niemczech, które szczycą się swoją motoryzacyjną doskonałością. Powyższy wykres, oparty na szacunkach CleanTechnica, pokazuje, że BYD i Tesla otworzyły znaczną przewagę na globalnym rynku pojazdów elektrycznych, gdzie inne chińskie marki, takie jak GAC Aion, SGMW i Li Auto, są również jednymi z największych graczy dzięki ogromnemu rynkowi krajowemu.

Źródło: statista.com
REKLAMA

Narzędzia
i kalkulatory