W pierwszej połowie 2023 roku sam BYD sprzedał prawie 1,2 miliona pojazdów elektrycznych (w tym hybrydy plug-in), mniej więcej dwa razy więcej niż łączna liczba BMW, Volkswagena i Mercedesa. Co gorsza dla niemieckich gigantów motoryzacyjnych (i innych europejskich producentów samochodów), firma, która niedawno prześcignęła Volkswagena jako marka samochodów numer 1 w Chinach, ma teraz Europę w zasięgu wzroku. W poniedziałek 4 września BYD zaprezentował w Monachium sześć modeli na rynek europejski, pokazując, że oznacza to biznes na rynku, na który wszedł niecały rok temu. Między styczniem a lipcem firma sprzedała 92 469 pojazdów elektrycznych za granicą, przekraczając już łączną liczbę z 2022 r.
Dopiero się jednak okaże, jak europejscy konsumenci zareagują na chińskiego nowicjusza, ponieważ nadal istnieje pewne piętno związane z samochodami wyprodukowanymi w Chinach, zwłaszcza w Niemczech, które szczycą się swoją motoryzacyjną doskonałością. Powyższy wykres, oparty na szacunkach CleanTechnica, pokazuje, że BYD i Tesla otworzyły znaczną przewagę na globalnym rynku pojazdów elektrycznych, gdzie inne chińskie marki, takie jak GAC Aion, SGMW i Li Auto, są również jednymi z największych graczy dzięki ogromnemu rynkowi krajowemu.