Jest to znacząca zmiana w stosunku do sposobu, w jaki producent aut elektrycznych rodem z Kalifornii zazwyczaj kontrolował budowę, wdrażanie i zarządzanie swoją siecią ładowania. Stopniowo Tesla usuwa ograniczenia w dostępie do swojej sieci ładowarek, proces, który rozpoczął się, gdy sieć Supercharger została otwarta dla innych marek. Warto przypomnieć, że większość głównych producentów samochodów jest w trakcie przechodzenia na wtyczkę ładowania Tesli, NACS (North American Charging Standard).
BP nie podało konkretnej liczby ładowarek, które stanowią część umowy o wspomnianej wartości 100 milionów dolarów, wiadomo, że będą one miały moc 250 kW, zainstalowane i obsługiwane przez BP Pulse oraz wyposażone w stację dokującą Tesla Magic Dock, kompatybilną z NACS i Combined Charging System (CCS). Funkcja Plug and Charge uprości i zautomatyzuje również płatności.
Kluczowe lokalizacje to TravelCenters of America, Thorntons i Amoco, a początkowe lokalizacje sieci ładowania to Houston, Phoenix, Los Angeles, Chicago i Waszyngton.
– Wzmocnienie sieci BP Pulse za pomocą wiodącego w branży sprzętu Tesli jest dużym krokiem naprzód w naszych ambicjach dotyczących szybkiej, ogólnodostępnej infrastruktury ładowania w USA i rozwija nasze ambicje w zakresie zapewnienia wyjątkowej obsługi klienta – powiedział Richard Bartlett, globalny dyrektor generalny BP Pulse.
W 2016 roku Tesla dostarczyła prywatną stację Supercharger do floty taksówek z Montrealu o nazwie Taxelco, co jest jednym z niewielu przykładów stacji Supercharger przejętej przez stronę trzecią. Skala transakcji z BP jest w tym wypadku nieporównywalna.
– W Tesli dążymy do tego, aby zapewnić wspaniałe wrażenia z ładowania wszystkim właścicielom pojazdów elektrycznych. Sprzedaż naszego sprzętu do szybkiego ładowania jest dla nas nowym krokiem, który chcemy rozszerzyć, aby wesprzeć naszą misję przyspieszenia przejścia świata na zrównoważoną energię. Doceniamy partnerstwo BP w tej dziedzinie – to właściwy krok w kierunku bardziej zrównoważonej przyszłości – powiedziała Rebecca Tinucci, starszy dyrektor ds. infrastruktury ładowania w Tesli.