Home Pojazdy Jednoślady Boom na elektryczne rowery

TrybEco

Boom na elektryczne rowery

TrybEco

Boom na elektryczne rowery

Trybeco, stara się oferować konkurencyjne ceny przy zastosowaniu komponentów wysokiej jakości
Fot. TrybEco
Przeczytasz w 2 min
Przeczytasz w 2 min

Dla wielu firm rok 2022 był okresem pełnym szczególnych wyzwań, a złożyło się na to wiele czynników, w tym wojna w Ukrainie, szalejąca inflacja, zmieniające się gwałtownie kursy walut. Nie inaczej było w przypadku łódzkiej firmy TrybEco, która produkuje rowery i hulajnogi elektryczne i dla której istotne były ograniczenia covidowe w Azji, skąd dostarczane są ramy i komponenty. Przyszłość zapowiada się jednak nieźle. Przez najbliższych 6 lat ma potroić się liczba rowerów elektrycznych na rynkach zachodnich. W Polsce wzrost ma być nawet siedmiokrotny.

Zakupowe spowolnienie

W naszej branży na początku roku byliśmy optymistami, spodziewaliśmy się spektakularnych wzrostów sprzedaży – mówi Tomasz Przygucki, założyciel TrybEco. – Byliśmy przygotowani na duże zainteresowanie ze strony klientów, na większą liczbę zamówień. Rynek to jednak zweryfikował, nastąpiło mocne spowolnienie zakupowe. Stało się tak zresztą nie tylko w przypadku rowerów elektrycznych, ale i w innych branżach.

Ważny polski rynek

Pomimo tych trudności, firmie niemal udało się zrealizować pierwotny plan, który zakładał sprzedaż tysiąca rowerów elektrycznych w ciągu roku. TrybEco skupiło się na polskim rynku, ze względu na ograniczone zasoby nie uruchomiło eksportu. Rowery powstają głównie w Łodzi i Szadku. Dla firmy był to rok wielu zmian, restrukturyzacji działalności i koncentracji na rodzimym rynku.

Polski rynek e-bików mocno się zmienia. Rower elektryczny, dzięki wspomaganiu pracy mięśni, dla wielu użytkowników staje się remedium na korki w mieście oraz smog. Polacy zwracają coraz większą uwagę na zdrowie i dostrzegają więcej zalet w poruszaniu się jednośladem po drogach. Tak jak w krajach Europy Zachodniej czy skandynawskich pogoda powoli przestaje być problemem. Mamy bowiem dostęp do odzieży termicznej a dodatnie temperatury i mniejsza ilość opadów pozwalają na częstsze używanie rowerów również zimą.

– Nie jesteśmy jednak w stanie oszacować rynku rowerowego, przede wszystkim z powodu braku konkretnych statystyk poza danymi deklaratywnymi Związku Stowarzyszenia Producentów Rowerów – wyjaśnia Tomasz Przygucki. – Przyszłość wygląda jednak obiecująco: przez najbliższych 6 lat ma potroić się liczba rowerów elektrycznych na rynkach zachodnich. W Polsce wzrost ma być nawet siedmiokrotny.

Wysoka jakość i innowacje

Mimo to firma ostrożnie podchodzi do planów, a jej założyciel zakłada, że w przyszłym roku TrybEco wyprodukuje od dwóch do trzech tysięcy rowerów elektrycznych. Przedsiębiorstwo jest nadal na etapie stabilnego wzrostu, prowadzone są rozmowy na temat kontraktów dotyczących dużo większej ilości sprzętu. Chodzi o 2000 rowerów z oferty podstawowej, już przyjmowane są zamówienia w przedsprzedaży.

Przewaga w filozofii

– Naszą główną przewagą jest filozofia marki Trybeco, staramy się oferować konkurencyjne ceny przy zastosowaniu komponentów wysokiej jakości – podkreśla założyciel marki. – Stosujemy hamulce hydrauliczne, które bardzo mocno wpływają na bezpieczeństwo jazdy, a nie są spotykane ani w tej klasie cenowej ani w tej klasie rowerów. Nowością jest zintegrowany wyświetlacz LCD wbudowany w kierownicę. Stosujemy najnowszej generacji kontrolery FOC zapewniające bardzo płynne i naturalne odczucia w trakcie użytkowania, cichą pracę silnika i optymalizację zużycia baterii. W niektórych rowerach mamy zainstalowane kierunkowskazy, światło stop czy klakson. Są to dodatkowe komponenty z zakresu komfortu, wygody i bezpiecznego poruszania się po mieście, które w naszej opinii mogą stać się nowym trendem, jaki zapoczątkujemy wśród rowerów miejskich.

W kolejnych latach firma będzie rozwijać innowacje i nadal stawiać na dłuższą niż u konkurencji żywotność baterii. W TrybEco mają świadomość, że nadal są stosunkowo niedużym startupem, który jeszcze nie osiągnął pełnej dojrzałości swojej działalności. Firma ma jednak ambitne plany: przygotowuje się do dynamicznego rozwoju, w czym ma pomóc pozyskanie zaplecza finansowego.

Modele 2023 roku

Firma przygotowuje nowości dla klientów. Będą to m.in. dwa modele rowerów trekkingowych z zintegrowaną baterią w ramie: w wersji męskiej z silnikiem centralnym oraz w wersji damskiej z silnikiem w tylnej piaście. To nie wszystko, w planach jest bardzo ciekawy rower w nowym segmencie crossover. Model REBEL będzie całkowicie rewolucjonizował geometrię, ramy a zarazem sposób używania roweru elektrycznego jako idei.

TrybEco stawia też na rowery składane, m.in. dla użytkowników w miastach, którzy zamierzają zabierać pojazdy do pociągu, do autobusu, do tramwaju czy wreszcie do bagażnika samochodu.

Ofertę uzupełnia hulajnoga z wielką baterią umieszczoną w podeście, zintegrowana ze smartfonem i aplikacją wi-fi. Kolejna nowość to pierwszy rower cargo tej firmy, który obecnie oferowany jest tylko w modelu B2B i tylko w pre-orderach na większe zamówienia.

Agata Wiśniewska-Mazur

Źródło: TrybEco
REKLAMA

Narzędzia
i kalkulatory