„Doskonale wiemy, że cena jest jedną z głównych przeszkód powstrzymujących kierowców przed przesiadką do pojazdów elektrycznych. Dlatego wspieramy właścicieli flot, współfinansując nowe samochody elektryczne w kilku krajach europejskich” – czytamy w komunikacie Bolta, który zachęca do podzielenia się wrażeniami z podróży Teslą za pośrednictwem aplikacji.
Bolt chcąc zidentyfikować główne przeszkody utrudniające kierowcom korzystanie z pojazdów elektrycznych, przeprowadził ankietę na kilku rynkach europejskich.
„Wyniki wskazują na wysokie ceny pojazdów, niską wiedzę na temat ich użytkowania oraz niedostateczną infrastrukturę ładowania. Dlatego współpracujemy ścisłe z organami ustawodawczymi, finansistami i deweloperami infrastruktury ładowania w celu uzyskania współfinansowania oraz poprawy dostępności i przystępności cenowej ładowania” – czytamy.
Badania wskazują ponadto, że większość z nich jest bardziej skłonna korzystać z usług zamawiania przejazdów za pomocą aplikacji, jeśli dostęp do pojazdów elektrycznych jest zagwarantowany.
Długoterminowym celem Bolta jest osiągnięcie zerowej emisji dwutlenku węgla do 2040 roku. W tym duchu firma wspiera kierowców, floty oraz użytkowników platformy w procesie przechodzenia na pojazdy elektryczne. Natomiast inicjatywa wprowadzenia Tesli do Warszawy nie tylko wspiera kierowców w przejściu na transport elektryczny, ale także promuje ekologiczne rozwiązania w zakresie mobilności, przyczyniając się do tworzenia bardziej zrównoważonych i przyjaznych dla środowiska miast.
RaWa