Home Pojazdy Osobowe Volvo Bogatsza elektromobilna oferta zmieni tegoroczną sprzedaż

Volvo Car Poland podsumowuje rok

Bogatsza elektromobilna oferta zmieni tegoroczną sprzedaż  

Volvo Car Poland podsumowuje rok

Bogatsza elektromobilna oferta zmieni tegoroczną sprzedaż  

Elektryczne modele EX30 i EX90 mogą poprawić wyniki sprzedażowe producenta w roku bieżącym.
Fot. Volvo Cars
Przeczytasz w < 1 minutę
Przeczytasz w < 1 minutę

W 2023 roku w Polsce zarejestrowano ponad 12,5 tysiąca samochodów marki Volvo, a udział rynkowy firmy wzrósł do 2,6%. Największą popularnością w naszym kraju cieszy się Volvo XC60, stanowiąc niemal 50%  całej sprzedaży. Modele Recharge łącznie osiągnęły ponad 15% sprzedaży – 12% stanowiły hybrydy typu plug-in PHEV i 3% samochody w pełni elektryczne BEV. Producent przewiduje, że obecny rok zmieni proporcje sprzedażowe z powodu zwiększenia oferty o kolejne elektryczne samochody.

SUVy tradycyjnie sprzedają się dobrze również, te oferowane przez Volvo. Spośród modeli marki 82% klientów wybiera właśnie ten segment. Drugim modelem na podium popularności jest Volvo XC40 z 20% udziałem w sprzedaży oraz największy z rodziny Volvo XC90 z 13% udziałem. Wszystkie pozostałe modele z oferty miały łącznie 18% udział w torcie sprzedażowym.

Wzrost wolumenowy wpłynął na ponad 20% wzrost przychodów do poziomu prawie 400 mld szwedzkich koron. Zawdzięczamy to nie tylko większej liczbie sprzedanych aut, ale także wzrostowi średnich cen samochodów. Nasz wynik finansowy wzrósł w ubiegłym roku o 40% do poziomu 25 mld szwedzkich koron, co istotne, przy zachowaniu marżowości na samochodach elektrycznych na poziomie 13% – powiedział Arek Nowiński, Szef Regionu EMEA i Senior Vice President Volvo Cars.

Jak zauważ producent, w kwestii napędów Polacy pozostawali tradycjonalistami – 52% sprzedanych samochodów miało silniki bezynowe a 33% wysokoprężne. Modele Recharge łącznie osiągnęły ponad 15% sprzedaży – 12% stanowiły hybrydy typu plug-in PHEV i 3% samochody w pełni elektryczne BEV. Volvo przewiduje, że wyniki za rok 2024 ułożą się już inaczej, ponieważ oferta firmy mocno ewoluuje w stronę elektromobilności. O miejsca w rynku powalczą najnowsze elektryki i tegoroczne premiery drogowe – najmniejszy w rodzinie SUV segmentu B – EX30 oraz największy i najbardziej reprezentacyjny EX90. Choć oferta elektryków Volvo się poszerza, firma zapowiada dalszy rozwój samochodów hybrydowych typu plug-in.

Globalnie Volvo Cars w 2023 roku ustanowiło nowy rekord ze sprzedażą roczną wynoszącą 708 716 sztuk, co dało koncernowi wzrost o 15% w porównaniu rokiem poprzednim. Największym rynkiem dla Volvo w roku poprzednim była Europa z udziałem w wysokości 42% i wolumenem sięgającym 300 tysięcy egzemplarzy, za nią Chiny z 24% udziałem w sprzedaży marki, a następnie Stany Zjednoczone z 18%.

Źródło: Volvo Cars
REKLAMA

Narzędzia
i kalkulatory