Producent z Bawarii zapowiada kontynuację transformacji w kierunku zrównoważonej mobilności i przyspieszenie tempa rozwoju e-mobilności. Dzięki szybko rozwijającej się gamie produktów i dużemu popytowi na nowe modele elektryczne, takie jak BMW iX i BMW i4, producent spodziewa się szybkiego wzrostu sprzedaży swoich w pełni elektrycznych pojazdów, których do końca 2025 r. ma jeździć po drogach ponad dwa miliony egzemplarzy, a w 2030 już 10 milionów. W kwietniu producent samochodów premium zaprezentuje całkowicie elektryczne BMW i7, które będzie pierwszym w pełni elektrycznym luksusowym sedanem na świecie i które na jednym ładowaniu przejedzie ponad 600 km.
– Postrzegamy rok 2021 jako wyraźny dowód na to, że udana transformacja się opłaca. Dobry wynik, jaki osiągnęliśmy w roku finansowym 2021, jest zasługą naszej konsekwentnej strategii – z podejściem opartym na otwartych technologiach i właściwymi produktami we właściwym czasie. Położyliśmy podwaliny pod ten sukces w nadchodzących latach: dzięki Neue Klasse wprowadzamy zrównoważoną mobilność w nowy wymiar technologiczny – powiedział m.in. Oliver Zipse, prezes zarządu BMW AG podczas rocznej konferencji w Monachium.
15 elektryków w gamie
BMW Group podnosi swoje cele również w zakresie rozwoju e-mobilności. W tym roku, firma będzie miała w produkcji już gamę 15 modeli w pełni elektrycznych, obejmującą około 90 procent jej obecnych segmentów. Oprócz istniejących modeli, takich jak BMW i4, BMW iX i MINI SE, obejmuje to również cztery serie modeli BMW: BMW serii 3 i BMW serii 5, BMW X1 i BMW X3. Nowe BMW serii 7 również ma do odegrania szczególną rolę w 2022 roku, wraz z wprowadzeniem nowego BMW i7.
– BMW iX oraz BMW i4 są prawdopodobnie najlepszymi samochodami elektrycznymi na rynku – recenzje testów i duże zapotrzebowanie ze strony naszych klientów mówią same za siebie. W tym roku BMW i7 przeniesie elektromobilność na wyższy poziom – dodał Zipse.
Miliony BEV producenta na drogach
BMW dzięki szybko rozwijającej się gamie produktów i dużemu popytowi na nowe modele elektryczne, takie jak BMW iX i BMW i4, spodziewa się szybkiego wzrostu sprzedaży swoich w pełni elektrycznych pojazdów, których do końca 2025 r. ma jeździć na drogach ponad dwa miliony egzemplarzy. W 2030 ma ich być już 10 milionów.
Potrzebna infrastruktura
Producent uważa, że Neue Klasse ma potencjał do dalszego przyspieszenia penetracji rynku e-mobilności. Pojazdy w pełni elektryczne mogą stanowić 50 procent globalnej sprzedaży firmy przed 2030 r. Do tego momentu roczna sprzedaż w pełni elektrycznych pojazdów BMW Group może przekroczyć 1,5 miliona sztuk. Będzie to jednak zależało jak zaznacza producent od rozbudowy infrastruktury ładowania na całym świecie, która będzie w stanie nadążyć za wzrostem dostępnych modeli i rosnącym zapotrzebowaniem klientów na pojazdy w pełni elektryczne.
BMW Group zamierza dostarczyć klientom w sumie dziesięć milionów w pełni elektrycznych pojazdów do 2030 roku. Do tego czasu marka Rolls-Royce będzie miała gamę produktów wyłącznie w pełni elektrycznych. MINI jest również na drodze do w pełni elektrycznej przyszłości od początku lat 30-ych XX wieku.
i7 dla pionierów awangardy
W kwietniu br. producent samochodów premium z siedzibą w stolicy Bawarii zaprezentuje całkowicie elektryczne BMW i7 będące pierwszym w pełni elektrycznym luksusowym sedanem na świecie, (zużycie energii w cyklu mieszanym: 19,7 – 18,9 kWh/100 km, zasięg w trybie elektrycznym: 580 – 610 km według WLTP)
– Nowe BMW serii 7 jest absolutnie pionierskie pod każdym względem. Jak żaden inny model BMW serii 7 reprezentuje innowacyjną siłę BMW. Całkowicie elektryczne BMW i7 to także najmocniejsze BMW serii 7. Łączy najlepsze wrażenia z jazdy z najlepszymi wrażeniami cyfrowymi. Dzięki temu jest idealnym pojazdem dla myślących przyszłościowo, odpowiedzialnych decydentów i pionierów awangardy – powiedział Frank Weber, Członek Zarządu BMW AG ds. Rozwoju.
Źródło: na podstawie BMW Group