Rynek EV

BMW i4 z letnim odświeżeniem i większą mocą

Modele i4 są teraz bardziej oszczędne i uzyskują w cyklu pomiarowym WLTP zasięg nawet do 613 km
Źródło zdjęcia: BMW

– Jeden z najgroźniejszych, europejskich rywali Tesli Model 3, doczekał się zmian
– BMW i4, bo o nim mowa nie przeszedł kompleksowego liftingu
– Odświeżenie jest jednak zauważalne 
– Ucieszą się m.in. fani dobrych osiągów. 600 KM robi wrażenie

W tym roku mijają 4 lata od debiutu BMW i4. Ten model bywał tuż po premierze krytykowany np. za duże, przednie „nerki”, doceniano go za prowadzenie i niezłe parametry. Teraz jeszcze mocniej się poprawiają – zaktualizowane egzemplarze trafiają do sprzedaży od obecnego miesiąca. Co się zmieniło?

Węglik zmniejszył zużycie

Najważniejsze zmiany techniczne to zastosowanie nowych komponentów półprzewodnikowych z węglika krzemu (SiC) w układach inwertera. Dzięki temu udało się obniżyć zużycie energii o około 4,5%, a zasięg zwiększono nawet o 22 km,  w zależności od wersji i konfiguracji.

To ważna aktualizacja dla modeli i4 eDrive35 oraz i4 eDrive40. Są bardziej oszczędne i uzyskują w cyklu pomiarowym WLTP zasięg nawet do 613 km.

Nowa wersja topowa: BMW i4 M60 xDrive

Prawdziwą nowością jest jednak BMW i4 M60 xDrive – nowy flagowy wariant w gamie. Oferuje 601 KM (442 kW) i przyspiesza do 100 km/h w zaledwie 3,7 sekundy. To aż 57 KM więcej niż w dotychczasowej wersji M Performance. Takie BMW może rywalizować np. z Teslą Model 3 Performance czy nawet z Audi RS e-tron GT.

Do połowy 2025 roku gama i4 obejmowała następujące wersje:

  • eDrive35 – podstawowa wersja z napędem na tył
  • eDrive40 – bardziej wydajna, o większym zasięgu
  • M50 xDrive – sportowa odmiana, która teraz została zastąpiona przez M60 xDrive

Od lipca 2025 oferta została zmodyfikowana – M50 ustępuje miejsca znacznie mocniejszemu M60, a pozostałe wersje są wydajniejsze.

Z kim walczy BMW i4?

Główni rywale BMW i4 to:

  • Tesla Model 3 Highland – po liftingu z 2023 r., oferuje wersję Performance (4,4 s do 100 km/h, zasięg do 528 km), ale BMW i4 M60 jest mocniejsze i szybsze.
  • Hyundai Ioniq 6 AWD Long Range – wyraźnie tańszy, z dużym zasięgiem (do 614 km), ale oferuje znacznie mniej mocy (325 KM).
  • Mercedes EQE 300 i EQE 350+ – większe gabarytowo, bardziej komfortowe, ale mniej sportowe niż BMW.

BMW i4 – specyfikacja modeli (lipiec 2025)

ModelMoc maksymalna (KM)Zużycie energii WLTP (kWh/100 km)Zasięg WLTP (km)
BMW i4 eDrive3528617,5428–514
BMW i4 eDrive4034017,8510–613
BMW i4 M60 xDrive60120,9433–551

Jak widać, BMW nie zdecydowało się na przeprowadzenie dużego liftingu, z widocznymi na pierwszy rzut oka zmianami stylistycznymi czy np. nowymi multimediami. Zamiast tego, mamy poprawę parametrów wydajnościowych i mocniejsze wejście w segment, w którym bawarska marka od lat czuje się silna (zarówno przy modelach EV, jak i spalinowych), czyli samochodów o naprawdę wysokich osiągach.

W oczekiwaniu na Neue Klasse

BMW i4 z letnim odświeżeniem i większą mocą - P90589852 lowRes the four superbrains
Neue Klasse. Fot. BMW

Oprócz tego, w ramach „letnich zmian” BMW dodało w wielu modelach do konfiguratora nowe kolory i elementy wyposażenia, ulepszyło system BMW Digital Key czy zaktualizowała system iDrive w niektórych autach. Czekamy na „nowe pokolenie” elektrycznych aut tej marki, zbudowanych na platformie Neue Klasse. To może być prawdziwa rewolucja, zarówno pod kątem stylistyki, jak i wydajności, zasięgów i prowadzenia.

PMA

KNM 2025: Katowice tegoroczną stolicą elektromobilności. Nowości, trendy, wyzwania. Przyszłość jest bezemisyjna – zobacz! 

REKLAMA