Technologia FCEV przyspieszy
BMW, znane min. z innowacyjnych rozwiązań technologicznych, zapowiedziało wprowadzenie swojego pierwszego seryjnie produkowanego samochodu elektrycznego z ogniwami paliwowymi już w 2028 roku. Współpraca z Toyotą, która jest liderem w dziedzinie wodorowych rozwiązań, ma na celu przyspieszenie rozwoju i wdrożenia technologii FCEV w ramach bawarskiego koncernu. Wspólne działania mają przynieść rezultaty, które będą widoczne zarówno w ofercie BMW, jak i Toyoty, oferując klientom nowe opcje mobilności.
– To kamień milowy w historii motoryzacji – pierwszy seryjnie produkowany samochód z ogniwami paliwowymi oferowany przez globalnego producenta premium. Napędzany wodorem i kierowany duchem współpracy pokaże, jak postęp technologiczny kształtuje przyszłą mobilność. I zapoczątkuje erę znacznego popytu na pojazdy elektryczne napędzane ogniwami paliwowymi – powiedział Oliver Zipse, Prezes Zarządu BMW AG.
Synergia marek i rozwój infrastruktury
Oliver Zipse, Prezes Zarządu BMW AG, podkreśla, że nowa technologia napędzana wodorem, wspierana przez bliską współpracę z Toyotą, stanowi milowy krok w historii motoryzacji. – To początek nowej ery, która pokaże, jak postęp technologiczny może kształtować przyszłość mobilności – zaznaczył.
– W oparciu o wspólne wartości pogłębimy naszą współpracę w takich działaniach, jak wspólny rozwój systemów ogniw paliwowych nowej generacji i rozbudowa infrastruktury, dążąc do realizacji społeczeństwa wodorowego. Przyspieszymy nasze wysiłki wspólnie z BMW i partnerami z różnych branż, aby zrealizować przyszłość, w której energia wodorowa wspiera społeczeństwo – dodał Koji Sato, Prezes i Członek Zarządu (Dyrektor Reprezentujący) Toyota Motor Corporation.
Wodór jako przyszłość mobilności
Po pomyślnych testach floty pilotażowej BMW iX5 Hydrogen na całym świecie, BMW Group przygotowuje się do seryjnej produkcji wodorowych pojazdów w 2028 r. Modele te zostaną zintegrowane z istniejącym portfolio, oferując wersje z ogniwami paliwowymi. Technologia FCEV uzupełni gamę napędów BMW, obok akumulatorowych pojazdów elektrycznych (BEV), hybryd plug-in (PHEV) i silników spalinowych (ICE).
Użytkowe wodorowce
BMW i Toyota planują wykorzystać technologię ogniw paliwowych nie tylko w samochodach osobowych, ale również w pojazdach użytkowych. Dzięki synergii obu marek możliwe będzie oferowanie szerokiego wachlarza modeli FCEV, które będą odzwierciedlać charakterystyczne cechy każdej z marek, jednocześnie obniżając koszty produkcji i czyniąc tę technologię bardziej dostępną.
OW