Odwiedziny w NIO House Berlin

Przy okazji wizyty w Berlinie odwiedziliśmy jeden z pierwszych otwartych w Europie salonów NIO. Chiński producent coraz wyraźniej zaznacza swoją obecność na Starym Kontynencie powiększając sieć tzw. NIO House oraz punktów wymiany baterii. Czy ta wciąż dość egzotyczna dla Polaków marka przyjmie się w Europie?

Obecnie w ofercie NIO dostępne są 3 modele: ET 5, ET7 oraz EL7. Wszystkie auta oferowane są z jednakowymi pakietami bateryjnymi o pojemności 75 kWh lub 100 kWh (w przyszłości pojawić ma się również wersja 150 kWh). Standaryzacja akumulatorów niezależnie od modelu służyć ma usprawnieniu procesu wymiany baterii w specjalnie przystosowanej do tego sieci punktów (NIO Power Swap Station) rozwijanych przez producenta. Na rodzimym rynku NIO (Chiny) funkcjonuje już ponad 1300 stacji szybkiej wymiany baterii. Na starym kontynencie dostępnych jest, póki co kilkanaście tego typu lokalizacji jednak do końca 2023 r. NIO planuje mieć 120 punktów wymiany baterii w całej Europie, których produkcja odbywa się na Węgrzech.

Niekonwencjonalny zakup 

W chwili wejścia na europejski rynek NIO oferowało swoje pojazdy wyłącznie w abonamencie bez możliwości wykupu, którego opcja pojawiła się dopiero po głosach niezadowolenia europejskich klientów. Producent umożliwia jednak wybór formy finansowania wchodzącej w skład pojazdu baterii. Klienci mogą zakupić ją na własność bądź wynająć opłacając miesięczny abonament w wysokości od 169 za baterię o pojemności 75 kWh oraz od 289 euro miesięcznie za 100 kWh (ceny różnią się w zależności od długości umowy). Możliwość korzystania z Nio Power Swap Station zarezerwowana jest jednak jedynie dla użytkowników posiadających akumulator w abonamencie.

NIO ET5NIO ET7NIO EL7
Pojemność baterii (netto)75 kWh (70,5 kWh) / 100 kWh (90 kWh)
Moc ładowania AC11 kW
Moc ładowania DC140 kW
Zasięg (WLTP)456 – 590 km445 – 580 km394 – 513 km
    
Osiągi   
Moc489 KM653 KM653 KM
Moment obrotowy700 Nm850 Nm850 Nm
Przyśpieszenie 0-100 km/h4.0 s3.8 s3.9 s
Prędkość maks200 km/h200 km/h200 km/h
    
Wymiary   
Długość4790 mm5101 mm4912 mm
Szerokość bez lusterek1960 mm1987 mm1987 mm
Wysokość1499 mm1509 mm1720 mm
Rozstaw osi2888 mm3060 mm2960 mm
Pojemność bagażnika386 l363 l570 l
Liczba miejsc555
Waga2240 kg – 2260 kg2434 – 2454 kg2421 – 2441 kg
    
Cena pojazd47 500 euro 69 900 euro73 900 
Cena baterii 75 kW12 000 euro12 000 euro12 000 euro
Cena baterii 100 kW21 000 euro21 000 euro21 000 euro
Miesięczy abonament baterii 75 kW od 169 euro od 169 euro od 169 euro
Miesięczy abonament baterii 100 kW od 289 euro od 289 euro od 289 euro

W Berlińskim NIO House zobaczyć można również NIO EP9, czyli hipersamochód posiadający 4 silniki (po jednym na każde koło) rozwijające łączną moc 1360 KM. Pierwszą „setkę” auto osiąga w 2,7 s, a prędkość maksymalna wynosi 313 km/h. Z czasem 6 minut i 45 sekund EP9 przez długi czas był najszybszym EV na Nurburgringu (obecnie najszybszym EV jest Volkswagen ID. R z czasem 6:05.336).

NOMI to unikalny cyfrowy asystent NIO znajdujący się na desce rozdzielczej zawierający sztuczną inteligencję z uroczym interfejsem przypominającym twarz, która obraca i mruga swoimi owalnymi „oczami”, aby bezpośrednio zwracać się do każdego z pasażerów pojazdu.

Kampania elektromobilni.pl

Maciej Gis

Szef Biura kampanii

biuro@elektromobilni.pl
+48 606 740 357

Celem Kampanii elektromobilni.pl jest kształtowanie postawy odpowiedzialności za klimat, poprzez wskazywanie pozytywnego wpływu zrównoważonej mobilności na środowisko naturalne. Głównym narzędziem projektu jest edukacyjny serwis elektromobilni.pl – źródło rzetelnej informacji na temat elektromobilności w Polsce. Strona, wykorzystująca nowoczesne i interaktywne formy animacji i prezentacji treści, dostarczy wiedzę i narzędzia, niezbędne do podejmowania świadomych decyzji o zamianie pojazdu na elektryczny. Teraz lub w przyszłości.