Skip to content
O nas
Instagram Twitter Youtube
Instagram Twitter Youtube
MENU
Wszystkie wiadomości

Aktualności

Pojazdy

POJAZDY

Pokaż wszystko
Osobowe
Pokaż wszystko
Audi
BMW
BYD
Citroën
Cupra
Dacia
DS
Ferrari
Fiat
Ford
Honda
Hyundai
Izera
Jaguar
Jeep
KIA
Lexus
Mazda
Mercedes
MINI
Nissan
Opel
Peugeot
Polestar
Porsche
Renault
Seres
Škoda
smart
SsangYoung
Stellantis
Tesla
Toyota
Volkswagen
Volvo
Dostawcze
Pokaż wszystko
Citroën
Fiat
Ford
MAN
Mercedes-Benz
Nissan
Opel
Peugeot
Renault
Toyota
Volkswagen
Transport ciężki
Pokaż wszystko
Daimler Trucks
Nikola
Renault Trucks
Tesla
Volvo Trucks
Autobusy
Pokaż wszystko
MAN
Mercedes-Benz
Solaris
Ursus
Volvo
Yutong
Jednoślady
Infrastruktura

INFRASTRUKTURA

Pokaż wszystko
Operatorzy
Pokaż wszystko
bp
Budimex
E.ON
Elocity
EV+
GO+EAuto
GreenWay Polska
IONITY
Lotos
NOXO.
OMV
Orlen Charge
PGE Nowa Energia
Powerdot
Revnet
Tauron
Producenci
Pokaż wszystko
ABB
Ekoenergetyka
Enelion
Ensto
EVBox
Garo
PRE Edward Biel
Wallbox
Platformy
Pokaż wszystko
Allego
GIREVE
Hubject
Rynek

RYNEK

Pokaż wszystko
Polska
Europa
Świat
Biznes

BIZNES

Pokaż wszystko
Współdzielenie
Floty
Finansowanie
Transport i logistyka
Technologia

TECHNOLOGIA

Pokaż wszystko
Baterie
Wodór
OZE i energetyka
Pozostałe

Prawo

Ochrona klimatu

Testy EV

Porady

Sport&lifestyle

Strefy Czystego Transportu

Pozostałe

Prawo

Ochrona klimatu

Testy

Opinie

Porady

Sport&lifestyle

Strefy Czystego Transportu

Raporty

Infografiki

Wideo

Podcasty

Wywiady

Opinie

PREMIUM

Magazyn Elektromobilni

Biuro Prasowe

Narzędzia i kalkulatory

Mapa elektromobilności

Strefa Wiedzy

PRAWO

WIDEO

OCHRONA KLIMATU

TESTY

OPINIE

PODCASTY

PORADY

SPORT&LIFESTYLE

STREFY CZYSTEGO TRANSPORTU

POJAZDY

Pokaż wszystko
Osobowe
Pokaż wszystko
Audi
BMW
BYD
Citroën
Cupra
Dacia
DS
Ferrari
Fiat
Ford
Honda
Hyundai
Izera
Jaguar
Jeep
KIA
Lexus
Mazda
Mercedes
MINI
Nissan
Opel
Peugeot
Polestar
Porsche
Renault
Seres
Škoda
smart
SsangYoung
Stellantis
Tesla
Toyota
Volkswagen
Volvo
Dostawcze
Pokaż wszystko
Citroën
Fiat
Ford
MAN
Mercedes-Benz
Nissan
Opel
Peugeot
Renault
Toyota
Volkswagen
Transport ciężki
Pokaż wszystko
Daimler Trucks
Nikola
Renault Trucks
Tesla
Volvo Trucks
Autobusy
Pokaż wszystko
MAN
Mercedes-Benz
Solaris
Ursus
Volvo
Yutong
Jednoślady

INFRASTRUKTURA

Pokaż wszystko
Operatorzy
Pokaż wszystko
bp
Budimex
E.ON
Elocity
EV+
GO+EAuto
GreenWay Polska
IONITY
Lotos
NOXO.
OMV
Orlen Charge
PGE Nowa Energia
Powerdot
Revnet
Tauron
Producenci
Pokaż wszystko
ABB
Ekoenergetyka
Enelion
Ensto
EVBox
Garo
PRE Edward Biel
Wallbox
Platformy
Pokaż wszystko
Allego
GIREVE
Hubject

RYNEK

Pokaż wszystko
Polska
Europa
Świat

TECHNOLOGIA

Pokaż wszystko
Baterie
Wodór
OZE i energetyka

BIZNES

Pokaż wszystko
Współdzielenie
Floty
Finansowanie
Transport i logistyka
  • Aktualności
  • POJAZDY
  • INFRASTRUKTURA
  • Testy i opinie
  • Raporty
  • Narzędzia i kalkulatory
  • Mapa elektromobilności
  • Strefa Wiedzy
  • Aktualności
  • POJAZDY
  • INFRASTRUKTURA
  • Testy i opinie
  • Raporty
  • Narzędzia i kalkulatory
  • Mapa elektromobilności
  • Strefa Wiedzy
MENU
Wszystkie wiadomości

Aktualności

Pojazdy

POJAZDY

Pokaż wszystko
Osobowe
Pokaż wszystko
Audi
BMW
BYD
Citroën
Cupra
Dacia
DS
Ferrari
Fiat
Ford
Honda
Hyundai
Izera
Jaguar
Jeep
KIA
Lexus
Mazda
Mercedes
MINI
Nissan
Opel
Peugeot
Polestar
Porsche
Renault
Seres
Škoda
smart
SsangYoung
Stellantis
Tesla
Toyota
Volkswagen
Volvo
Dostawcze
Pokaż wszystko
Citroën
Fiat
Ford
MAN
Mercedes-Benz
Nissan
Opel
Peugeot
Renault
Toyota
Volkswagen
Transport ciężki
Pokaż wszystko
Daimler Trucks
Nikola
Renault Trucks
Tesla
Volvo Trucks
Autobusy
Pokaż wszystko
MAN
Mercedes-Benz
Solaris
Ursus
Volvo
Yutong
Jednoślady
Infrastruktura

INFRASTRUKTURA

Pokaż wszystko
Operatorzy
Pokaż wszystko
bp
Budimex
E.ON
Elocity
EV+
GO+EAuto
GreenWay Polska
IONITY
Lotos
NOXO.
OMV
Orlen Charge
PGE Nowa Energia
Powerdot
Revnet
Tauron
Producenci
Pokaż wszystko
ABB
Ekoenergetyka
Enelion
Ensto
EVBox
Garo
PRE Edward Biel
Wallbox
Platformy
Pokaż wszystko
Allego
GIREVE
Hubject
Rynek

RYNEK

Pokaż wszystko
Polska
Europa
Świat
Biznes

BIZNES

Pokaż wszystko
Współdzielenie
Floty
Finansowanie
Transport i logistyka
Technologia

TECHNOLOGIA

Pokaż wszystko
Baterie
Wodór
OZE i energetyka
Pozostałe

Prawo

Ochrona klimatu

Testy EV

Porady

Sport&lifestyle

Strefy Czystego Transportu

Pozostałe

Prawo

Ochrona klimatu

Testy

Opinie

Porady

Sport&lifestyle

Strefy Czystego Transportu

Raporty

Infografiki

Wideo

Podcasty

Wywiady

Opinie

PREMIUM

Magazyn Elektromobilni

Biuro Prasowe

Narzędzia i kalkulatory

Mapa elektromobilności

Strefa Wiedzy

PRAWO

WIDEO

OCHRONA KLIMATU

TESTY

OPINIE

PODCASTY

PORADY

SPORT&LIFESTYLE

STREFY CZYSTEGO TRANSPORTU

Odwiedziny w NIO House Berlin

Przy okazji wizyty w Berlinie odwiedziliśmy jeden z pierwszych otwartych w Europie salonów NIO. Chiński producent coraz wyraźniej zaznacza swoją obecność na Starym Kontynencie powiększając sieć tzw. NIO House oraz punktów wymiany baterii. Czy ta wciąż dość egzotyczna dla Polaków marka przyjmie się w Europie?

Obecnie w ofercie NIO dostępne są 3 modele: ET 5, ET7 oraz EL7. Wszystkie auta oferowane są z jednakowymi pakietami bateryjnymi o pojemności 75 kWh lub 100 kWh (w przyszłości pojawić ma się również wersja 150 kWh). Standaryzacja akumulatorów niezależnie od modelu służyć ma usprawnieniu procesu wymiany baterii w specjalnie przystosowanej do tego sieci punktów (NIO Power Swap Station) rozwijanych przez producenta. Na rodzimym rynku NIO (Chiny) funkcjonuje już ponad 1300 stacji szybkiej wymiany baterii. Na starym kontynencie dostępnych jest, póki co kilkanaście tego typu lokalizacji jednak do końca 2023 r. NIO planuje mieć 120 punktów wymiany baterii w całej Europie, których produkcja odbywa się na Węgrzech.

Niekonwencjonalny zakup 

W chwili wejścia na europejski rynek NIO oferowało swoje pojazdy wyłącznie w abonamencie bez możliwości wykupu, którego opcja pojawiła się dopiero po głosach niezadowolenia europejskich klientów. Producent umożliwia jednak wybór formy finansowania wchodzącej w skład pojazdu baterii. Klienci mogą zakupić ją na własność bądź wynająć opłacając miesięczny abonament w wysokości od 169 za baterię o pojemności 75 kWh oraz od 289 euro miesięcznie za 100 kWh (ceny różnią się w zależności od długości umowy). Możliwość korzystania z Nio Power Swap Station zarezerwowana jest jednak jedynie dla użytkowników posiadających akumulator w abonamencie.

NIO ET5NIO ET7NIO EL7
Pojemność baterii (netto)75 kWh (70,5 kWh) / 100 kWh (90 kWh)
Moc ładowania AC11 kW
Moc ładowania DC140 kW
Zasięg (WLTP)456 – 590 km445 – 580 km394 – 513 km
    
Osiągi   
Moc489 KM653 KM653 KM
Moment obrotowy700 Nm850 Nm850 Nm
Przyśpieszenie 0-100 km/h4.0 s3.8 s3.9 s
Prędkość maks200 km/h200 km/h200 km/h
    
Wymiary   
Długość4790 mm5101 mm4912 mm
Szerokość bez lusterek1960 mm1987 mm1987 mm
Wysokość1499 mm1509 mm1720 mm
Rozstaw osi2888 mm3060 mm2960 mm
Pojemność bagażnika386 l363 l570 l
Liczba miejsc555
Waga2240 kg – 2260 kg2434 – 2454 kg2421 – 2441 kg
    
Cena pojazd47 500 euro 69 900 euro73 900 
Cena baterii 75 kW12 000 euro12 000 euro12 000 euro
Cena baterii 100 kW21 000 euro21 000 euro21 000 euro
Miesięczy abonament baterii 75 kW od 169 euro od 169 euro od 169 euro
Miesięczy abonament baterii 100 kW od 289 euro od 289 euro od 289 euro

W Berlińskim NIO House zobaczyć można również NIO EP9, czyli hipersamochód posiadający 4 silniki (po jednym na każde koło) rozwijające łączną moc 1360 KM. Pierwszą „setkę” auto osiąga w 2,7 s, a prędkość maksymalna wynosi 313 km/h. Z czasem 6 minut i 45 sekund EP9 przez długi czas był najszybszym EV na Nurburgringu (obecnie najszybszym EV jest Volkswagen ID. R z czasem 6:05.336).

NOMI to unikalny cyfrowy asystent NIO znajdujący się na desce rozdzielczej zawierający sztuczną inteligencję z uroczym interfejsem przypominającym twarz, która obraca i mruga swoimi owalnymi „oczami”, aby bezpośrednio zwracać się do każdego z pasażerów pojazdu.

Pobierz informację prasową

Kampania elektromobilni.pl

Maciej Gis

Szef Biura kampanii

biuro@elektromobilni.pl
+48 606 740 357

Celem Kampanii elektromobilni.pl jest kształtowanie postawy odpowiedzialności za klimat, poprzez wskazywanie pozytywnego wpływu zrównoważonej mobilności na środowisko naturalne. Głównym narzędziem projektu jest edukacyjny serwis elektromobilni.pl – źródło rzetelnej informacji na temat elektromobilności w Polsce. Strona, wykorzystująca nowoczesne i interaktywne formy animacji i prezentacji treści, dostarczy wiedzę i narzędzia, niezbędne do podejmowania świadomych decyzji o zamianie pojazdu na elektryczny. Teraz lub w przyszłości.

biuro@elektromobilni.pl
+48 507 686 158

Centrum Nowej Mobilności
Fabryczna 5A
00-446 Warszawa
www.pspa.com.pl

Instagram Twitter Youtube
  • Aktualności
  • Pojazdy
  • Infrastruktura
  • Rynek
  • Biznes
  • Technologia
  • Raporty
  • Infografiki
  • Wideo
  • Podcasty
  • Narzędzia i kalkulatory
  • Mapa elektromobilności
  • O nas
  • Biuro prasowe
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Klauzula informacyjna (RODO)
  • Źródła