Głównymi motorami wzrostu w 2023 roku będą samochody elektryczne (BEV) oraz modele z wyższego segmentu premium, takie jak nowe BMW serii 7, odświeżone BMW X7 oraz rodzina modeli Rolls-Royce. W tym górnym segmencie BMW Group spodziewa się w bieżącym roku obrotowym wzrostu w średnim dwucyfrowym przedziale procentowym, a modele BEV mają nawet osiągnąć wzrost w górnym dwucyfrowym przedziale procentowym. W sumie BMW Group spodziewa się w 2023 roku niewielkiego wzrostu sprzedaży na całym świecie w segmencie samochodów.
BEV-y w górę
W ubiegłym roku BMW Group ponad dwukrotnie zwiększyła sprzedaż BEV do powyżej 215 tysięcy sztuk, podkreślając swoją rolę pioniera e-mobilności. Koncern ponownie dostarczył klientom znacznie więcej elektrycznych pojazdów niż jego bezpośredni europejscy konkurenci, a także znacznie więcej niż większość azjatyckich i amerykańskich nowych graczy wchodzących na rynek.
Jeśli chodzi o wzrost sprzedaży pojazdów elektrycznych, BMW Group zauważa, że nie tylko obecni klienci firmy przechodzą na samochody z napędem elektrycznym, ale przede wszystkim klienci innych marek również wybierają modele BEV z BMW Group. W ten sposób firma chce nadal zdobywać udział w rynku i zwiększać rentowność w przyszłości.
— Fakty przekonują – i tutaj nasze modele mówią same za siebie. Dlatego w tym roku stawiamy sobie za cel dalszy znaczący wzrost sprzedaży pojazdów elektrycznych i spodziewamy się, że będą stanowiły 15% naszej całkowitej sprzedaży — powiedział Oliver Zipse prezes zarządu BMW AG.
W pierwszych dwóch miesiącach roku BMW Group już ponad dwukrotnie zwiększyła sprzedaż pojazdów elektrycznych w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku. Wzrost był szczególnie mocny w Chinach, gdzie sprzedaż BEV wzrosła w lutym ponad trzykrotnie.
Po wprowadzeniu w tym roku nowego BMW serii 5 oraz elektrycznego BMW i5 BMW Group będzie mieć model BEV praktycznie w każdym ze swoich kluczowych segmentów. Pod koniec roku ofertę uzupełni elektryczne BMW iX2, a w nadchodzącym roku absolutna nowość: pierwszy całkowicie elektryczny touring w BMW serii 5.
Z NOWĄ KLASĄ
Z ofertą obejmującą już około tuzina elektrycznych modeli BMW Group spodziewa się w najbliższych latach mocnego wzrostu: w 2024 roku co najmniej jeden na pięć nowych samochodów firmy ma mieć napęd elektryczny, w 2025 roku co czwarty nowy pojazd ma być BEV, a w 2026 roku już około co trzeci.
Z punktu widzenia BMW Group NOWA KLASA, która będzie wtedy w rozkwicie, dzięki przekonującej ofercie ma potencjał, aby jeszcze bardziej zwiększyć obecność e-mobilności na rynku. W zależności od warunków rynkowych panujących w drugiej połowie dekady, rozwoju cen i dostępności surowców oraz tempa rozwoju kompleksowej infrastruktury ładowania, na długo przed 2030 rokiem ponad 50% wszystkich pojazdów BMW Group sprzedawanych na całym świecie może mieć napęd w pełni elektryczny.
BMW Group zamierza do roku 2030 przekroczyć próg sprzedaży 10 milionów pojazdów elektrycznych. Ważny kamień milowy na tej drodze spodziewany jest już w 2025 roku, kiedy to przekroczony zostanie próg dwóch milionów pojazdów elektrycznych.
— Sprawdzone atuty, przyszłościowe technologie i NOWA KLASA – to nasza recepta na sukces w nadchodzących latach — powiedział Oliver Zipse. — Dzięki temu jesteśmy dobrze przygotowani do reagowania na wydarzenia w różnych regionach świata.