Elektryczny “senior“
SUV EQC otrzymał nagrodę EV 1000 jako jeden z najlepiej ocenionych samochodów elektrycznych w rozległym badaniu satysfakcji użytkowników aut na prąd. Respondenci docenili go przede wszystkim za komfort podróżowania i osiągi. Jak zauważa producent – „mimo że od jego debiutu upłynęło 5 lat, a Mercedes-Benz oferuje już kolejną generację samochodów elektrycznych, model ten nadal przekonuje typowymi dla marki właściwościami jezdnymi i poziomem bezpieczeństwa, dynamiką oraz innowacyjnymi usługami łączności. A przy tym wciąż oferuje konkurencyjne warunki ładowania i zasięg – oraz poziom komfortu”.
Kompleksowa ocena preferencji
Nagrody EV 1000 zostały przyznane na podstawie wyników szeroko zakrojonego badania opinii użytkowników samochodów elektrycznych w Polsce, przeprowadzonego pod patronatem Polskiego Stowarzyszenia Nowej Mobilności (PSNM), które zrzesza ponad 250 podmiotów z całego łańcucha wartości elektromobilności w Polsce i Europie.
Udział w badaniu wzięło 965 respondentów, którzy odpowiedzieli na 104 pytania. W trakcie 138 dni zebrano dane od właścicieli 66 różnych modeli samochodów 30 marek oraz klientów 15 ogólnodostępnych operatorów stacji ładowania. Łącznie analizie poddano 322 793 danych, co pozwoliło na uzyskanie kompleksowej oceny na temat preferencji i nawyków użytkowników w kwestiach m.in. takich jak: użytkowanie pojazdu elektrycznego na co dzień, ocena infrastruktury do ładowania, ocena marek, modeli, serwisów czy poziomu wiedzy sprzedawców poszczególnych marek.
Stare odchodzi, nowe przychodzi
Mercedes-Benz EQC otrzymał nagrodę EV 1000 jako jeden z najlepszych modeli samochodów elektrycznych, zdobywając topowe wyniki w kategoriach przyspieszenia i komfortu podróży. Statuetki wręczono podczas EV Experience na Torze Modlin. SUV EQC nie jest już dostępny u dealerów – obecnie Mercedes-Benz oferuje nową generację aut elektrycznych, o jeszcze większym zasięgu, a wśród nich modele klasy wyższej EQE i EQE SUV oraz EQS i EQS SUV. Trwają już prace nad kolejnym pokoleniem aut na prąd spod znaku gwiazdy, które skorzystają z przełomowych technologii superoszczędnego studium Vision EQXX.
Ponadczasowe parametry
Nagroda EV 1000 potwierdza jednak wizjonerski format EQC jako pierwszego seryjnego Mercedesa na prąd zaprojektowanego wyłącznie z myślą o napędzie elektrycznym. Warto przypomnieć, że jego debiut miał miejsce 5 lat temu. Model ten łączy przestronne nadwozie i pojemny bagażnik oraz wszechstronność SUV-a z wydajnym dwusilnikowym napędem elektrycznym o mocy 408 KM. Efekt: przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 5,1 s. Akumulator o pojemności 80 kWh zapewniał EQC zasięg WLTP na poziomie 374-417 km, a maksymalna moc ładowania prądem stałym (DC) to 110 kW.