– Rozszerzenie programu wprowadzania pojazdów autonomicznych na Amerykę Północną, jest kolejnym krokiem w naszej globalnej strategicznej mapie drogowej i wynikiem długoterminowej inwestycji. Pomoże nam to przetestować, zweryfikować i udoskonalić technologię również na amerykańskich drogach – powiedział Christian Senger, członek zarządu Volkswagen Samochody Dostawcze odpowiedzialny za rozwój autonomicznej jazdy.
Pod okiem nadzorców
Elektryczne samochody ID. Buzz, wyposażone są w seryjnie produkowane technologie oraz w system autonomicznej jazdy firmy Mobileye. Flota testowa gromadzi dane dotyczące różnych scenariuszy jazdy. Każdy z samochodów, zgodnie ze standardem SAE sklasyfikowanych jako pojazdy poziomu 4, jest wyposażony w kamery, radar i lidar. Podczas testów wszystkie pojazdy są przez cały czas obsługiwane przez nadzorujących je kierowców. MOIA – spółka córka Grupy Volkswagen, od 2019 roku działa na rynku jako dostawca usług transportu współdzielonego i do tej pory przewiozła ponad 8,5 miliona pasażerów. MOIA dostarcza również dane do codziennych prac rozwojowych.
Amerykański impuls
Producent podkreśla, że uruchomienie przez Volkswagen Group of America (VWGoA) programu testowego w Teksasie, stanowi kolejny impuls dla globalnych badań i rozwoju pojazdów autonomicznych Volkswagena. VWGoA będzie kierować strategią i rozwojem projektu w USA. W tym celu utworzyła spółkę-córkę o nazwie Volkswagen ADMT, LLC. W ten sposób, powołując do życia dwa zespoły badawcze: w Belmont w Kalifornii i Austin w Teksasie, wspierać będzie wdrażanie programu pojazdów autonomicznych.
W przeciwieństwie do Niemiec, gdzie MOIA jako pierwsza będzie korzystać z autonomicznych pojazdów, Volkswagen nie będzie w przyszłości samodzielnie świadczyć usług autonomicznej jazdy w USA. Będą to robić zewnętrzne firmy z sektora mobilności i transportu.