E7X bez pierścieni

AUDI ujawnia elektrycznego SUV-a. Wyłącznie na chiński rynek

Elektryczny E7X ma połączyć najlepsze cechy niemieckiej inżynierii z innowacjami i potrzebami rynku chińskiego
Źródło zdjęcia: Audi

Po zapowiedzi w koncepcie, czas na pierwszy rzut oka na seryjne AUDI E7X. To w pełni elektryczny, ekskluzywny SUV i drugi model nowej, „wielkoliterowej” marki AUDI stworzonej wyłącznie dla chińskiego klienta. Łączy niemiecką technologię z cyfrowym ekosystemem partnera SAIC i pojawi się na drogach w pierwszej połowie 2026 roku.

  • E7X ma połączyć najlepsze cechy niemieckiej inżynierii z innowacjami i potrzebami rynku chińskiego
  • Moc systemowa w mocniejszym wydaniu? Do 500 kW
  • Auto oparto platformie opracowanej z SAIC
  • E7X jest drugim modelem nowej siostrzanej marki, po zaprezentowanym wcześniej E5 Sportback
  • Sprzedaży modelu w Chinach ruszy w pierwszej połowie przyszłego roku

AUDI ujawnia elektrycznego SUV-a. Auto imponuje gabarytami

Na targach Auto Guangzhou 2025 światło dzienne ujrzał koncepcyjny SUV nowej marki. Teraz Audi prezentuje pierwsze oficjalne zdjęcia i szczegóły seryjnego modelu E7X. To w pełni elektryczny i „progresywny” pojazd premium, który ma połączyć najlepsze cechy niemieckiej inżynierii z innowacjami i potrzebami rynku chińskiego.

E7X, mierzący dokładnie 5049 mm długości, 2002 mm szerokości i 1708 mm wysokości, imponuje przede wszystkim proporcjami. Dzięki rozstawowi osi na poziomie 3060 milimetrów oferuje przestronne, komfortowe wnętrze, jednocześnie zachowując dynamiczną, prestiżową sylwetkę. Krótkie zwisy i mocno zarysowane nadkola podkreślają jego sportowy charakter – czytamy w komunikacie producenta.

Bez kompromisów

Projektanci zadbali o monolityczny, czysty i zarazem wyrazisty wygląd. Charakterystyczne oświetlenie, zarówno z przodu, jak i z tyłu,  stało się wizytówką modelu. Na przedzie uwagę przyciąga pionowo ułożona, cyfrowa macierz LED, umieszczona w czarnej, otaczającej atrapie chłodnicy. To śmiały i nieco futurystyczny design.

AUDI E7X to SUV bez kompromisów – tłumaczy Fermín Soneira, dyrektor generalny projektu i współpracy AUDI i chińskiego SAIC. – Jego pewna siebie postawa, sportowe proporcje i progresywny design tworzą idealną równowagę między emocjami a codzienną użytecznością – dodaje.

Niemiecka dynamika i chińska technologia

Nowe AUDI E7X już na wstępie imponuje zestawem rozwiązań technicznych, które mają przygotować ten model na wejście do najbardziej zaawansowanego segmentu elektrycznych SUV-ów. Choć marka wciąż nie ujawniła oficjalnej pojemności akumulatora, to wiadomo, że ogniwa dostarczy CATL, a podczas Auto Guangzhou wskazano wartość 109 kWh jako punkt odniesienia dla zasięgu przekraczającego 700 km wg procedury CLTC. Kluczowym elementem układu jest 800-woltowa architektura platformy, która pozwala na błyskawiczne ładowanie – według AUDI uzupełnienie energii na dystans około 320 km ma trwać zaledwie dziesięć minut na ładowarce DC.

Jeśli chodzi zaś o napęd, to E7X oferuje dwa warianty mocy, oba oparte na silnikach elektrycznych dostarczanych przez Huayu Automotive z grupy SAIC . W wersji z napędem na tył pracuje pojedyncza jednostka o mocy 300 kW (402 KM). Odmiana z napędem na cztery koła ma drugi silnik na przedniej osi, generujący dodatkowe 200 kW (268 KM), co w sumie daje 500 kW, czyli 670 KM mocy systemowej! Mimo masy dochodzącej do 2 673 kg, topowa konfiguracja pozwala rozpędzić SUV-a do 230 km/h, a układ dwóch silników zapewnia natychmiastową reakcję i stabilność przy wyższych prędkościach – donoszą branżowe media.

Wrażenie zaawansowania technologicznego dopełnia obecność dużego modułu LiDAR-owego zamontowanego nad przednią szybą – elementu rzadko spotykanego nawet w klasie premium. Jego obecność pokazuje, że E7X będzie przygotowany pod przyszłe, bardziej rozbudowane systemy wsparcia kierowcy.

Gama modelowa rodem i dla Chin

E7X jest drugim modelem nowej siostrzanej marki, po zaprezentowanym wcześniej E5 Sportback. Brand, zapisany wielkimi literami i pozbawiony tradycyjnych czterech pierścieni, powstał w listopadzie 2024 roku, by dotrzeć do nowych segmentów klientów w kluczowym dla koncernu rynku Chin. Prace rozwojowe, prowadzone wspólnie przez zespoły z Niemiec i Chin, pozwoliły na znaczące skrócenie czasu tworzenia pojazdu.

A wracając jeszcze do E7X. Jego światowa premiera (wersji produkcyjnej odbędzie się podczas targów Auto China 2026 w Pekinie (24 kwietnia – 3 maja 2026 roku). Start sprzedaży zaplanowano na pierwszą połowę przyszłego roku.

OW

Fot. Audi

REKLAMA