Niemiecki producent poinformował, że w drugiej połowie roku w bankowej dzielnicy w centrum Zurychu otworzy drugi (po funkcjonującym w Norymberdze), pilotażowy hub ładowania dużej mocy. Następne obiekty powstaną w Salzburgu i Berlinie. Kolejne zakłady mają zostać otwarte w Niemczech w 2023 i połowie 2024 roku.
Norymberga spełniła nadzieje
Od stycznia do końca kwietnia 2022 r. Audi zarejestrowało w swoim obiekcie w Norymberdze około 3100 ładowań podczas fazy pilotażowej pierwszej na świecie stacji szybkiego ładowania z sześcioma punktami ładowania o dużej mocy, które można rezerwować, średnio 24 ładowania przy około 800 kWh dziennie. Dodatkowo, prawie 200-metrowy salon bez barier z 40-metrowym tarasem nad kostkami ładującymi odwiedzało codziennie średnio 35 klientów.
– Liczby i pozytywne opinie klientów pokazują, że nasza koncepcja oferowania elastycznej, wysokiej jakości infrastruktury szybkiego ładowania w przestrzeni miejskiej była strzałem w dziesiątkę – powiedział kierownik projektu centrum ładowania Audi Ralph Hollmig. Klienci często korzystali również z usług dodatkowych, takich jak kantor wymiany baterii do mikromobilności oraz dostawa artykułów spożywczych.
Dla bankowców i ubezpieczycieli
Bazując na doświadczeniu zdobytym w Norymberdze i pozytywnych opiniach klientów, Audi otworzy w Zurychu w drugiej połowie roku kolejną wersję modułowego systemu hubu ładowania Audi z czterema zadaszonymi punktami ładowania. Większe wymagania przestrzenne dostosowane do lokalizacji miejskich idealnie pasują do dzielnicy bankowej i ubezpieczeniowej tego szwajcarskiego miasta. Dodatkowe zalety lokalizacji, to krótkie czasy przygotowania do planowania i realizacji, a także brak potrzeby prac inżynieryjnych. Istotnym elementem adaptowalnej, kompaktowej koncepcji jest przerobione ramię obrotowe, które zapewnia bezbarierowe ładowanie wszystkich samochodów na całej szerokości poszczególnych punktów ładowania z mocą do 320 kW.
Niemiecki rynek priorytetem
Po Zurychu, Audi planuje kolejne centra ładowania Audi na drugą połowę 2022 roku. Dwie kompaktowe wersje, podobne do lokalizacji w Zurychu, zostaną otwarte jeszcze w tym roku w Berlinie i Salzburgu. Dodatkowe lokalizacje w metropoliach pomogą zaspokoić zwiększone zapotrzebowanie na ładowanie w przestrzeni miejskiej od 2023 roku. Koncern planuje otworzyć więcej centrów ładowania w niemieckich miastach do połowy 2024 roku.
Źródło: na podstawie Audi