Home Pojazdy Osobowe Audi Audi elektryfikuje Chiny

Rynek

Audi elektryfikuje Chiny

Rynek

Audi elektryfikuje Chiny

Rynek chiński jest dla Audi rynkiem i perspektywicznym i strategicznym
Fot. Audi
Przeczytasz w 2 min
Przeczytasz w 2 min

Na szanghajskiej wystawie Auto Shanghai 2023 marka Audi po raz pierwszy w Chinach zaprezentowała publicznie m.in. modele Audi A6 Avant e-tron concept i Audi urbansphere concept. Modele Audi Q4 e-tron i Audi Q5 e-tron już są produkowane na tamtym rynku. W planach jest produkcja trzech nowych, wytwarzanych wyłącznie lokalnie modeli opartych na platformie Premium Platform Electric (PPE). Producent dba również o zapewnienie infrastruktury na kluczowym dla niego zagranicznym rynku, na którym od 1988 roku sprzedał niemal 8 mln samochodów. Do końca 2023 r. sieć ładowania Audi w Państwie Środka powiększy się o ponad 600 punktów w całym kraju.

Na stoisku Audi zaprezentowano gamę w pełni elektrycznych samochodów, zarówno niemieckiego koncernu jak też dwóch lokalnych partnerów, spółek joint-venture First Automotive Works (FAW) i SAIC Motor. Wśród prezentowanych pojazdów są Audi Q4 e-tron i Audi Q5 e-tron, oba produkowane lokalnie.

Przygotowując się do największej inicjatywy produktowej w historii Audi, prezentowana linia pojazdów w pełni elektrycznych i dwa przyszłościowe pojazdy koncepcyjne, ilustrują naszą wizję zrównoważonej mobilności premium, dostosowanej do rynku chińskiego. Poprzez nasze podejście „w Chinach i dla Chin”, rozwijamy produkty i usługi premium dopasowane do wymagań lokalnych klientów – powiedział Markus Duesmann, prezes zarządu AUDI AG.

Elektryfikacyjna ofensywa

Audi w roku 2022 rozszerzyło swoją lokalną ofertę BEV w Chinach o dwa SUV-y oparte na modułowym napędzie elektrycznym (MEB): kompaktowe Audi Q4 e-tron i średniej wielkości Audi Q5 e-tron. Po nich, jeszcze w tym samym roku, pojawiło się importowane z Niemiec Audi e-tron GT quattro. To jednak dopiero początek elektrycznej ofensywy Audi w tym kraju.  – Dzięki naszemu nowemu centrum badawczo-rozwojowemu w Pekinie i nowej fabryce w Changchun, zwiększamy lokalne możliwości rozwojowe i produkcyjne – dodał Duesmann.

SAIC-Audi Showroom

Kolejnym kamieniem milowym na mapie drogowej rozwoju elektromobilności Audi w Chinach, będzie produkcja trzech nowych, wytwarzanych wyłącznie lokalnie modeli opartych na platformie Premium Platform Electric (PPE). Począwszy od końca 2024 roku, wersje przyszłej serii modelowej Audi Q6 e-tron i Audi A6 e-tron dostosowane do rynku chińskiego, mają być produkowane w fabryce Audi FAW NEV Company w Changchun. Audi stawia ten nowy zakład motoryzacyjny wspólnie ze swoim wieloletnim partnerem, firmą FAW. Łącznie, cztery pierścienie inwestują w utworzenie spółki i budowę zakładu około 2,6 mld euro.

Ładowanie w ekosystemie

Kluczowym aspektem ekosystemu marki Audi w Chinach jest dostosowana do potrzeb sieć ładowania. Wraz z lokalnymi partnerami, Audi China uruchomiło sieć stacji ładowania wspierających rosnące portfolio samochodów elektrycznych. Jak zapowiada producent do końca 2023 r. sieć powiększy się o ponad 600 punktów ładowania w całym kraju. Stacje ładowania Audi umożliwiają ładowanie z mocą do 360 kW.

Źródło: Audi
REKLAMA

Narzędzia
i kalkulatory