Home Rynek Polska Atto 2 już z polskimi cenami. Start od 129 900 zł

BYD

Atto 2 już z polskimi cenami. Start od 129 900 zł

BYD

Atto 2 już z polskimi cenami. Start od 129 900 zł

Auto ma kusić klientów przede wszystkim wyposażeniem i cenami
Fot. BYD
Przeczytasz w 2 min
Przeczytasz w 2 min

BYD Atto 2 to chiński crossover segmentu B. Jego cena – zwłaszcza po odliczeniu rządowych dopłat z programu „NaszEauto” może skusić osoby, które dotychczas myślały np. o Peugeotach czy Oplach. Szerszą relację z prezentacji chińskiego auta zamieścimy w jednym z najbliższych wydać naszego cotygodniowego Magazynu.

4,31 m długości, 177 KM i 290 Nm, 100 km/h w 7,9 s, prędkość maksymalna 160 km/h. Oto podstawowe dane, jakie charakteryzują model BYD Atto 2, który właśnie trafia na polski rynek. To crossover segmentu B, konkurujący z takimi modelami, jak Peugeot e-2008, Opel Mokka e, czy MG4, a także z nowym Renault 4 E-Tech.

Jeśli chodzi o parametry dotyczące zasięgu i ładowania, pojemność użyteczna baterii LFP z samochodu BYD Atto 2 to 45 kWh. Zasięg w cyklu mieszanym według WLTP to 312 km, zaś w mieście: 463 km. Maksymalna moc ładowania wynosi 65 kW (przy ładowarce pokładowej to 11 kW). Auto jest seryjnie wyposażone w pompę ciepła, obsługuje też funkcję V2L, czyli ładowanie zewnętrznych urządzeń (np. przenośnej lodówki).

Nie są to – zwłaszcza jeśli chodzi o maksymalną moc ładowania – parametry, które wyróżniałyby BYD na tle rywali. Auto chce jednak kusić wyposażeniem i cenami.

Cena od 129 900 zł

Bazowa wersja o nazwie Active ma w wyposażeniu m.in. lakier metalik, reflektory LED, kamerę cofania, czujniki cofania, adaptacyjny tempomat, dostęp bezkluczykowy, system multimedialny z Android Auto i Apple CarPlay (z 10,1-calowym, obrotowym ekranem), nawigację i elektrycznie sterowane fotele.

Fot. BYD

Bogatsza odmiana Boost kosztuje 141 000 zł. W stosunku do Active, ma jeszcze większy ekran (12,8 cala), podgrzewane fotele i kierownicę, ładowarkę indukcyjną do telefonu (moc 15W), kamery 360 i czujniki parkowania także z przodu.

Fot. BYD

Po odliczeniu dopłat z programu NaszEauto (co najmniej 18 750 zł), cena najtańszego modelu marki BYD w Polsce robi się rzeczywiście atrakcyjna. Czy jednak polscy klienci zaufają takiemu autu? Konkurenci kosztują podobnie lub nieco więcej (MG4 od 130 990 zl, Peugeot e-2008 od 147 150 zł, Opel Mokka E od 130 000 zł). BYD przekonuje wyposażeniem, dla wielu nabywców jego bateria może być jednak nieco za mała. W planach marki BYD znajduje się także wprowadzenie wersji hybrydowej plug-in. Takie auto może okazać się sprzedażowym „czarnym koniem”, o ile nie będzie zbyt drogie. W końcu hitem tej firmy nad Wisłą jest SUV Seal U właśnie w wersji plug-in (sprzedaje się lepiej od wariantu w pełni elektrycznego).

PM

REKLAMA

Narzędzia
i kalkulatory