– Nasi klienci bardzo chętnie wybierają pojazdy objęte dofinansowaniem z programu „Mój elektryk”. Zainteresowanie autami lokalnie niskoemisyjnymi dotyczy w równym stopniu samochodów osobowych i dostawczych. Mniej więcej jedna trzecia przyznanych dotacji trafiła do klientów z segmentu małych i średnich przedsiębiorstw – powiedział Rafał Tarnacki, Product & Innovations Manager, Arval Service Lease Polska.
Arval jest liderem wśród firm oferujących wynajem pojazdów, jeżeli chodzi o rejestracje nowych samochodów elektrycznych. Od stycznia do końca października 2023 r. firma zarejestrowała 939 takich pojazdów, co stanowi ponad połowę wszystkich elektryków zarejestrowanych przez firmy z branży car fleet management w Polsce. Łącznie we flocie Arval znajduje się ponad 3000 samochodów elektrycznych, w tym 1375 pojazdów dostawczych eLCV.
Według danych z Licznika Elektromobilności, prowadzonego przez PZPM i PSPA, na koniec października 2023 r., w Polsce było zarejestrowane łącznie 52 327 osobowych i użytkowych samochodów całkowicie elektrycznych (BEV). Przez dziesięć miesięcy tego roku na drogach przybyło ich 18 912 sztuk, łącznie elektryków jest zatem o 55% więcej niż w analogicznym okresie 2022 r.
Obecnie pula środków przeznaczonych przez NFOŚiGW na dopłaty do leasingu i wynajmu pojazdów elektrycznych wynosi 500 mln zł, po tym jak w listopadzie tego roku została zwiększona o kolejne 100 mln zł.
– Program „Mój elektryk” stał się mocnym impulsem do rozwoju niskoemisyjnego transportu w Polsce, realnie przyczyniając się do ograniczania zanieczyszczeń emitowanych przez samochody oraz wspierając transformację energetyczną polskich przedsiębiorców. Sukces programu, o którym świadczy niesłabnące zainteresowanie dotacjami oraz skala wypłaconych dotąd środków, to także efekt bardzo dobrej współpracy z naszymi partnerami, czyli Narodowym Funduszem Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej oraz firmami leasingowymi – powiedział Marek Szczepański, dyrektor Departamentu Programów Ekologicznych w Banku Ochrony Środowiska.