Na koniec maja 2023 r. liczba pojazdów całkowicie elektrycznych we flocie Arval wynosiła niemal 2000 szt. i była zdecydowanie większa niż hybryd plug-in, których w zarządzanej flocie było nieco ponad 1200 szt. Liczba klasycznych hybryd (HEV) po pięciu miesiącach wyniosła ponad 8200 szt. Łącznie pojazdy zelektryfikowane stanowią 16,7% floty Arval w Polsce, podczas gdy jeszcze rok temu było to niecałe 12% wynajmowanego parku samochodowego.
– Widzimy bardzo duże zainteresowanie wynajmem długoterminowym samochodów elektrycznych. Ma ono związek z coraz bardziej ekologicznym podejściem polskich firm, ale też z poszukiwaniem oszczędności na kosztach eksploatacji. Szczególnie dużo zapytań rejestrujemy ze strony przedsiębiorców prowadzących jednoosobową działalność gospodarczą i małych firm, choć pojazdy elektryczne dostarczamy również do dużych korporacji oraz na potrzeby samorządów lokalnych.
Największa obsługiwana przez nas flota elektrycznych samochodów liczy ponad 400 szt. i jest to flota pojazdów użytkowych. Zgodnie z globalną strategią Arval Beyond, jako grupa zamierzamy do końca 2025 r. mieć we flocie na całym świecie 700 000 pojazdów zelektryfikowanych z czego połowa będzie w pełni elektryczna – powiedział Radosław Kitala, Consulting & Arval Mobility Manager w Arval Service Lease Polska.
Jak zauważa firma do wzrostu udziału pojazdów elektrycznych we flocie przez nią wynajmowanej przyczynia się duże zainteresowanie klientów elektrycznymi autami użytkowymi (eLCV), które sprawdzają się w miastach w transporcie tzw. ostatniej mili. Obecnie klienci Arval korzystają z niemal 900 aut eLCV.