To już trzeci kontrakt Loop Energy z europejskimi producentami autobusów i oraz szósty w skali globalnej. Dzięki temu Loop Energy jest obecnie preferowanym dostawcą ogniw paliwowych dla producentów autobusów elektrycznych z ogniwami paliwowymi, z szacowaną liczbą do 12 000 jednostek dostarczanych rocznie do partnerów w Korei, Australii i Europie.
Zgodnie z umową system ogniw paliwowych Loop Energy o mocy 60 kW zostanie zintegrowany z nowym 12-metrowym wodorowo-elektrycznym autobusem ARP E-Vehicles przeznaczonym dla miejskiego rynku usług tranzytowych w Europie. Dostawa pierwszego ogniwa paliwowego T4 o mocy 2023 kW do ARP E-Vehicles, planowana na IV kwartał. Będzie to pierwsze wdrożenie nowej linii produktów Loop Energy przeznaczonej do montażu na dachu, a tym samym specjalnie na europejski rynek autobusowy.
Lokalne wsparcie było ważnym wymogiem dla bydgoskiej ARP E-Vehicles w procesie przetargowym, a partnerstwo Loop Energy z Drabpolem w Polsce było kluczowe dla wyboru. ARP E-Vehicles spodziewa się ukończenia pierwszego autobusu wodorowo-elektrycznego w czwartym kwartale 2023 r., a sprzedaż komercyjna rozpocznie się w 2024 r.
– Ta umowa jest kolejnym doskonałym przykładem partnerstwa Loop Energy, które umożliwia nam ekspansję na różne rynki na całym świecie – powiedział wiceprezes Loop Energy ds. Sprzedaży i Rozwoju Biznesu, Luigi Fusi.
Drabpol z siedzibą w Polsce oferuje wsparcie techniczne, projektowanie, wdrażanie i rozwój rynku jako partner dla wielu globalnych marek w Polsce. Także w szybko rozwijającym się polskim sektorze produkcji autobusów, który zaopatruje znaczny procent europejskiego sektora autobusowego. Drabpol i Loop Energy zawarły umowę dystrybucyjną dla Polski w 2022 roku.
– Podczas naszych spotkań z ARP E-Vehicles było oczywiste, że klient uznał, że Loop Energy oferuje im przewagę we wdrożeniu, obsłudze, łatwości integracji, trwałości i niezawodności, a ta ostatnia część jest szczególnie ważna, ponieważ warunki przetargowe w tej części Europy zawierają postanowienia dotyczące długoterminowej eksploatacji. W połączeniu z wysoko wykwalifikowanymi inżynierami Drabpol, którzy mogą zapewnić bezpośrednie wsparcie, jesteśmy w stanie stworzyć atrakcyjną ofertę produktów dla pojazdów elektrycznych – powiedział Michał Sitek, dyrektor zarządzający HQ i szef działu badań i rozwoju w Drabpol.