ARC Europe, europejski lider rynku car assistance i mobility w branży motoryzacyjnej rozpoczął start-up scouting. Projekt jest realizowany we współpracy z niemieckimi podmiotami – platformą innowacji STARTUP AUTOBAHN wspieraną przez Plug and Play oraz automobilklub ADAC. Wybrano trzy obszary biznesowe najważniejsze dla ARC Europe: alternatywna mobilność, connectivity (connected cars) i elektromobilność (EV). Już wkrótce wybrane start-upy będą mogły wdrażać wspólne rozwiązania w całej Europie.
ARC Europe, to największy dostawca usług car assistance w segmencie B2B w Europie, posiadający sieć w ponad 40 krajach. Firma współpracuje z największymi producentami samochodów i ma pod ochroną ponad 46 mln pojazdów. Oprócz tradycyjnych usług car assistance, celem firmy jest wspieranie rozwoju elektromobilności oraz zapewnienie rozwiązań w zakresie mobility i connected cars.
Poszukiwanie biznesowych partnerów
– ARC Europe to firma z 30-letnią praktyką, za którą stoi doświadczenie i wiedza w branży motoryzacyjnej. Jednocześnie jest to „tradycyjna” organizacja, w której rozwój innowacji jest procesem długotrwałym. Start-upy są częścią „zwinnego” ekosystemu, w którym innowacje rozwijają się błyskawicznie. Wierzymy, że współpraca z takimi podmiotami pozwoli nam wypracować rozwiązania będące odpowiedzią na ewolucję branży i oczekiwania klientów. Zdecydowaliśmy się na tzw. scouting czyli przegląd start-upów, bez ograniczeń geograficznych i formalnych. Nie jest to projekt akceleracyjny; chcemy znaleźć partnerów biznesowych, z którymi możemy tworzyć wartość dodaną dla klientów B2B i rozwijać nasz biznes. Jesteśmy otwarci na rozmowę z każdym ciekawym Zespołem, który może wspierać nasz ekosystem – powiedział Rafał Staszkiewicz, Dyrektor Marketingu ARC Europe Polska i koordynator projektu.
Pierwszy wspólny projekt start-up scouting koncentruje się na trzech obszarach biznesowych: alternatywna mobilność, connectivity (connected cars) oraz elektromobilność (EV). Wybrane start-upy będą miały możliwość współpracy przy wdrażaniu nowych produktów oraz innowacji w sieci ARC Europe w całej Europie.
Sesje pitchingowe kamieniem milowym
– Jako ADAC (założyciel i największy udziałowiec ARC Europe) wspieramy i finansujemy program STARTUP AUTOBAHN rozwijany przez platformę Plug and Play. Przy organizacji i realizacji zaplanowanych sesji pitchingowych Plug and Play okazał się wysoce profesjonalnym, idealnym i wiarygodnym partnerem, ponieważ posiada rozbudowaną międzynarodową sieć start-upów i bardzo dobrze rozumie nasze potrzeby biznesowe. Współpraca pomiędzy poszczególnymi klubami motoryzacyjnymi była bardzo konstruktywna i przyjemna. Sesje pitchingowe stanowią jeden z pierwszych kamieni milowych w transformacji i skonsolidowanej współpracy – dodał Bastian Eppler, Senior IT Consultant, koordynator projektu ze strony ADAC.
Kilka etapów projektu
Projekt jest podzielony na kilka etapów. Pierwszym była wstępna selekcja kilkudziesięciu start-upów w trzech najważniejszych obszarach. W grudniu 2021 odbyły się sesje pitchingowe – spotkania online oraz prezentacje projektów. Na początku tego roku wybrane start-upy zostaną zaproszone do dalszych rozmów i warsztatów, które mają za zadanie wypracować konkretne rozwiązania biznesowe. W ramach projektu planowana jest także weryfikacja pomysłów (PoC) i realizacja projektów pilotażowych.
– Wykorzystujemy potencjał nie tylko platformy STARTUP AUTOBAHN, ale też ponad 30 biur Plug and Play na całym świecie. Projekt cieszy się dużym zainteresowaniem ze strony start-upów. Pomagamy w selekcji najciekawszych projektów i prowadzeniu sesji pitchingowych. To pierwszy wspólny projekt z ARC Europe i wierzę, że dostarczymy wartość dodaną – podkreślił Johannes Dalheimer, Ventures Analyst w STARTUP AUTOBAHN wspieranym przez Plug and Play.
Źródło: na podstawie ARC Europe Polska