„ChargeIn Go to nowa, innowacyjna aplikacja, dzięki której podróżowanie autem elektrycznym po Polsce i Europie staje się jeszcze bardziej komfortowe i bezproblemowe” – tak twórcy reklamują swoje najświeższe rozwiązanie. Zachwalają, że rozpoczęcie ładowania zajmuje zaledwie kilka sekund. Aplikacja jest zintegrowana z platformą Hubject, „co sprawia, że kierowcy EV mogą korzystać z tysięcy stacji w Polsce i w Europie”. „ChargeIn Go to nie tylko aplikacja, to narzędzie, które ułatwia codzienną eksploatację pojazdów elektrycznych i przyczynia się do rozwoju zrównoważonej mobilności” – podaje firma. Aplikację można pobrać w AppStore i Google Play. Większość czytelników zapewne nie słyszała jednak o firmie ChargeIn. Postanowiliśmy zgłębić temat i zadać jej rzecznikowi prasowemu kilka pytań.
Jak na razie – 10 stacji ładowania
– Obecnie nasza sieć jest skromna. Liczy 10 publicznych stacji ładowania. Stawiamy je przy znanej restauracji. Obecnie posiadamy stacje m.in. w Bielawie, w Regułach, w Swarzędzu, w Brzegu, w Oławie. W kolejnych miesiącach powstaną kolejne stacje – powiedział Jakub Małkiński z ChargeIn. To norweska firma. „Znana restauracja”, o której mowa, to McDonald’s. Ładowarka ChargeIn funkcjonuje już np. przy lokalu z fast foodem w podwarszawskim Konstancinie. Mówimy o dwóch punktach ze złączami CCS. Moc stacji to 150 kW.
Dalsze kroki mają być stawiane odważnie. – Mamy ambitne plany dotyczące rozwoju sieci stacji publicznych ChargeIn. W tym roku podpisaliśmy umowę z Grupą Muszkieterów (Intermarche i Bricomarche), gdzie będziemy stawiali stacje ładowania. Zawieramy również umowy z naszymi partnerami i klientami w ramach modelu CPO. Działamy również na rynku jako dostawca usług ładowania, zarządzania oraz instalacji i serwisu stacji ładowania. Naszą ofertę kierujemy do klientów indywidualnych i biznesowych – podał rzecznik. Nie ujawnił jednak lokalizacji kolejnych, budowanych ładowarek. „Nie chcielibyśmy skupiać się na konkretach” – usłyszeliśmy.
Stawki za ładowanie: konkurencyjne
Ile kosztuje korzystanie ze stacji ChargeIn? 1 kWh ładowania AC został wyceniony na 1,99 zł, a 1 kWh na ładowarce DC: 2,49 zł. – Wprowadzamy nowe rozwiązania, które będą niosły ze sobą korzyści dla kierowców EV i uatrakcyjnią ofertę ChargeIn – podaje przedstawiciel firmy. – Bazując na naszym norweskim doświadczeniu, wdrażamy rozwiązania, które mają ułatwić podróż kierowcom EV. Jesteśmy Partnerem Iveco, Volkswagen Financial Services, Stellantis. W naszej ofercie dostępne są stacje takich producentów jak: Alpitronic, Smappee, Enel X, XCharge, Elli, Free2Move – dodaje. Firma oferuje także m.in. wallboxy.
Dla porównania, ładowanie w sieci Orlen Charge (bez promocji), to koszt 1,95 zł za 1 kWh AC i 3,19 zł za 1 kWh ładowania DC o mocy powyżej 125 kW. Z kolei na stacjach Greenway w ofercie bez miesięcznego abonamentu, ceny to 1,95 zł za 1 kWh AC i 3,15 zł za 1 kWh DC.
Oferta ChargeIn prezentuje się konkurencyjnie. Ładowarki przy popularnych restauracjach mogą kusić kierowców, a jeśli aplikacja będzie wygodna w użyciu, a sieć zacznie się dynamicznie rozwijać, możemy wkrótce mieć do czynienia z poważnym graczem na elektromobilnym rynku.
MA