Spółka zależna Huawei i Seres, wprowadza na rynek w Chinach swój pierwszy całkowicie elektryczny model. Aito M5 EV, elektryczny SUV jest dostępny z napędem na tylne lub na wszystkie koła w cenach od 288 600 i 319 800 RMB (odpowiednio około 42 000 euro i 46 000 euro). Ty samym firma zaczyna ekspansję na największym na świcie rynku aut elektrycznych. Chiny chcą w tym roku sprzedać ponad 6 mln nowych elektryków, a pomóc w tym ma przedłużenie ulg, które niedawno ogłosił rząd.
Aito M5 EV jest oparty na platformie Huawei Drive One zaprojektowanej dla napędu całkowicie elektrycznego. Jest wyposażony w dynamiczny adaptacyjny system momentu obrotowego Huawei Dats. Zapewnia on szybką reakcję (w ciągu milisekund) i bardziej elastyczną regulację momentu obrotowego. Podczas napotykania wyboistych nawierzchni skutecznie zmniejsza poczucie nierówności. Konstrukcja sprawia też, że wahania mocy całego pojazdu są mniejsze przez co zmniejsza się zużycie energii przez cały pojazd.
7, 1 lub 4,5 sekundy do setki
Wersja jednosilnikowa z napędem elektrycznym z tyłu ma moc 200 kW. Auto ma mieć przyspieszenie od 0 do 100 km/hw 7,1 sekundy. Wyposażone jest w akumulator CATL LFP, który oferuje zawartość energii 80 kWh, umożliwiając zasięg 620 kilometrów zgodnie z chińskimi standardami. Wersja z napędem na wszystkie koła wyposażona jest w dodatkowy przedni silnik o mocy 165 kW. W tym modelu przyśpieszanie od 0 do 100 km/h ma być osiągnięte w 4,5 sekundy. W tym wariancie zastosowano również akumulator CATL o mocy 80 kWh. Auto ma mieć zasięg 552 kilometrów.
– Wysoka jakość produktów, dobre doświadczenia konsumenckie i doskonała obsługa to główne powody, dla których modele Aito są atrakcyjne dla konsumentów. Huawei, Seres i Catl są zaangażowane w tworzenie innowacyjnych technologii i produktów wysokiej jakości, a my będziemy nadal wprowadzać innowacje i najnowocześniejsze technologie do modeli Aito, oferując w ten sposób konsumentom najwyższą jakość – powiedział Richard Yu, dyrektor wykonawczy firmy Huawei.
Kolejne modele z zasięgiem ponad 1000 km
Co istotne kolejne modele Aito mają zasilać baterie Qilin. Kilkanaście dni temu CATL, poinformowało, że w myśl nowej umowy partnerskiej z Seres będzie dostarczać jej swoje nowe baterie przez okres pięciu lat. Dysponują one gęstością energii systemu 255 Wh/kg i zasięgiem, który przekracza 1000 kilometrów. Bateria Qilin jest wyposażona w najnowszą technologię ochrony o wysokim poziomie bezpieczeństwa NP 2.0. Bateria dzięki zastosowaniu technologii chłodzenia ogniw o dużej powierzchni, ładuje się w ciągu 10 minut (przy szybkim ładowaniu).
– Podpisanie długoterminowej umowy o współpracy strategicznej pokazuje naszą determinację w wykorzystywaniu najnowocześniejszych technologii akumulatorów trakcyjnych, aby umożliwić partnerom budowanie globalnej marki samochodów wysokiej klasy. Pokazuje również naszą pewność, że dzięki naszym wspólnym wysiłkom odniesiemy sukces w erze inteligentnych pojazdów elektrycznych – zaznaczył Robin Zeng, założyciel i prezes CATL.
Źródło: na podstawie electrive.com, aito.auto, catl, własne