Pojawienie się całkowicie elektrycznego Audi A6 może być rewolucją dla wielu klientów, którzy od lat jeżdżą spalinowymi modelami klasy wyższej z Ingolstadt. Audi nie rezygnuje jednak z aut na benzynę i olej napędowy. Według nowej logiki nazewnictwa, bezpośredni następca spalinowego A6 będzie teraz nazywać się A7. Jeszcze go nie znamy. Za to elektryczne A6, czyli A6 e-tron, otrzymało polskie ceny.
Przypomnijmy: mówimy o samochodzie segmentu E. Wersja Sportback to liftback, a nie sedan, jak dawniej. Avant to tradycyjne kombi. Auta powstały na platformie PPE (tej samej, co np. Q6 e-tron i elektryczne Porsche Macan).
Start od 361 200 zł
Za tyle otrzymujemy wersję Sportback Performance z baterią 100 kWh (94,9 kWh pojemności użytecznej) i z silnikiem o mocy 367 KM i momencie obrotowym 565 Nm. Samochód osiąga 100 km/h w 5,4 s, mówimy więc o wersji „bazowej”, ale bardzo szybkiej. Prędkość maksymalna to 210 km/h.
Jak prezentuje się zasięg? Całkiem imponująco. Na bazowych, 19-calowych felgach (choć warto zauważyć, że nie są piękne….) Audi na jednym ładowaniu pokona do 756 km według WLTP. Przy 21-calowych obręczach zasięg to 673 km. W tej odmianie ma napęd tylko na tył.
A6 Sportback (bagażnik: 502 litry) może ładować się z maksymalną mocą 270 kW, dzięki rzadkiej w tej klasie architekturze 800V. Obecnie w gamie nie ma czteronapędowego, „zwykłego” A6. Chętni na napęd na obie osie i na większą moc muszą wybrać S6. Zanim przejdziemy do tej usportowionej odmiany, zerknijmy jeszcze na wersję kombi.
Audi A6 e-tron Avant: start od 368 700 zł
Takie auto ma identyczną moc. Bagażnik także oferuje 502 litry pojemności, można jednak oczywiście pakować go wyżej, jest też nieco bardziej ustawny.
Ceny wersji Performance, niezależnie od nadwozia, można oczywiście znacznie zwiększyć, korzystając z długiej listy opcji. Z pewnością popularny będzie pakiet Tech Pro. Kosztuje 41 070 złotych i zawiera m.in. adaptacyjny tempomat, światła OLED z tyłu, adaptacyjne zawieszenie i światła LED Matrix z przodu.
Ile kosztuje Audi S6? Taki samochód ma napęd na cztery koła, rozwija 503 KM i 580 Nm, ale chwilowo moc w trybie Launch Control może rosnąć aż do 559 KM. Zasięg to maksymalnie 647 km w wersji Avant na 20-calowych kołach. Większe felgi mają 21 cali. Z nimi A6 Sportback pokona 638 km, a Avant – 609 km. Osiągi tej odmiany (z tą samą baterią, co wersja Performance) są następujące: setka w 3,9 do 4,1 s (Sportback jest szybszy), prędkość maksymalna: 240 km/h.
Cena Sportbacka wynosi od 474 600 zł, a Avant kosztuje nie mniej niż 482 100 zł.
Rywale Audi A6 e-tron
A6 wyróżnia się na rynku przede wszystkim architekturą 800V i szybkim ładowaniem. Rywale uzupełniają energię wolniej, bywają za to tańsi. To przede wszystkim BMW i5 (cena od 345 000 zł za wersję eDrive40 o mocy 340 KM), Mercedes EQE (cena od 335 300 zł za odmianę EQE 300 o mocy 245 KM) i Tesla Model S (od 441 990 zł za wersję AWD o mocy aż 685 KM). Do konkurentów można zaliczyć też VW ID.7, a także – lekko naciągając – Porsche Taycana.
MA