Audi A6 e-tron dotychczas było dostępne w odmianach o mocy 367 KM (bateria 100 kWh, moment obrotowy 565 Nm, 100 km/h w 5,4 s, prędkość maksymalna 210 km/h) oraz jako S6 e-tron (503 KM i 580 Nm, chwilowo moc w trybie Launch Control może rosnąć aż do 559 KM. Setka w 3,9-4,1 s, prędkość maksymalna 240 km/h). Obydwie wersje miały napęd na cztery koła Quattro. Klienci mogą wybierać między odmianą Sportback (czyli liftback – to nadwozie w gamie Audi zastępuje obecnie sedana) oraz Avant, czyli kombi.
Cena wersji o mocy 367 KM startuje od 361 200 zł za Sportbacka. Avant kosztuje od 368 700 zł. Są to ceny na poziomie rywali. To BMW i5 (cena od 345 000 zł za wersję eDrive40 o mocy 340 KM), Mercedes EQE (cena od 335 300 zł za odmianę EQE 300 o mocy 245 KM) i Tesla Model S (od 441 990 zł za wersję AWD o mocy aż 685 KM). Aby osiągnąć rynkowy sukces, Audi potrzebuje jednak także wersji, które są wycenione nieco niżej.
Bazowe A6 e-tron uzupełniają gamę
Jak podaje Audi: „teraz dostępne są do zamówienia dwa kolejne warianty: bardziej przystępny cenowo A6 e-tron z napędem na tylne koła i mniejszą baterią o łącznej pojemności brutto 83 kWh (75,8 kWh netto) oraz inny model z napędem quattro na stały napęd na wszystkie koła i większą pojemnością baterii 100 kWh (94,9 kWh netto)”.
Jak prezentują się pozostałe parametry nowych wersji? Odmiana RWD, czyli tylnonapędowa, osiąga 286 KM (326 KM z funkcją Launch Control). Przyspiesza od 0 do 100 km/h w 6 sekund. Bez zmian pozostaje tu wykorzystanie technologii 800V. Maksymalna moc ładowania to 225 kW. „Na odpowiedniej stacji ładowania (High Power Charging, HPC) można naładować do 260 kilometrów w zaledwie dziesięć minut w przypadku modelu Sportback i 245 kilometrów w przypadku modelu Avant. Stan naładowania (SoC) wzrasta z 10 do 80 proc. w ciągu 21 minut. Inteligentne, wydajne i predykcyjne zarządzanie temperaturą umożliwia osiągnięcie tak imponującej wydajności ładowania” – podkreśla Audi.
Jak prezentuje się zasięg nowej wersji? Wynosi do 627 kilometrów dla A6 Sportback e-tron i do 598 kilometrów dla A6 Avant e-tron.
Nowa wersja Quattro
Moc nowej wersji z napędem na cztery koła (czyli z dwoma silnikami) i z akumulatorem większym niż przy odmianie tylnonapędowej to 428 KM (462 KM z Launch Control). Auto osiąga 100 km/h w 4,5 s. Maksymalna moc ładowania wynosi 270 kW. Zasięg wynosi do 716 kilometrów (A6 Sportback e-tron quattro) i do 685 kilometrów (A6 Avant e-tron quattro).
Z kim nowe A6 e-tron może walczyć? Nie podano jeszcze cen najnowszych odmian, wspomniano jedynie, że pojawią się w polskim konfiguratorze „wkrótce”. Warto jednak zauważyć, że wersja bazowa ma moc identyczną, co Volkswagen ID.7. Audi zapewne będzie droższe, jeśli jednak różnica w cenach nie będzie wielka i/lub zostanie wyrównana atrakcyjnym finansowaniem Audi (jak wiadomo, marka z Ingolstadt często wypada w tej kwestii korzystnie), klienci mogą woleć wybrać auto z bardziej prestiżowym znaczkiem. Co oznacza „wewnętrzną walkę” w koncernie i kłopoty VW.
MA