Zestaw do elektryfikacji Renault 5 wejdzie do sprzedaży we wrześniu 2023 roku, a zestaw dla Twingo będzie dostępny w późniejszym terminie. W obu przypadkach będą oferowane na rynku francuskim.
Trzy w 100% elektryczne modele zostaną pokazane na salonie Retromobile. Zestaw do transformacji Renault 4 modelu kosztuje 11 900 euro brutto (łącznie z ceną montażu).
Do jazdy w miejskich strefach
Elektryfikacja polega na wymontowaniu silnika spalinowego oraz zbiornika paliwa i zastąpieniu ich silnikiem elektrycznym i akumulatorem trakcyjnym. Przekształcenie w samochód elektryczny przedłuża życie starych samochodów. Nie emitują CO2 i świetnie nadają się do obecnych warunków jazdy po mieście, zwłaszcza w strefach niskiej emisji utworzonych we francuskich metropoliach.
Zestawy przechodzą szereg testów homologacyjnych we francuskim urzędzie, odpowiedzialnym za homologacje UTAC a ich poziom bezpieczeństwa odpowiada rynkowym standardom. Instalacja zestawu daje prawo do korzystania z różnych krajowych i regionalnych dopłat we Francji (w zależności od poziomu dochodów i regionu). Zmniejsza również koszt eksploatacji serwisowania samochodu.
Elektryk z papierami
Po elektryfikacji swojego samochodu kierowca może spokojnie jeździć po drogach publicznych – otrzymuje świadectwo homologacji i rejestrację, w których w pozycji rodzaj napędu jest wpisane „Elektryczny” (EL) zamiast benzyny (ES).
– Jesteśmy bardzo entuzjastycznie nastawieni do pomysłu wprowadzenia zestawów do elektryfikacji naszych samochodów. Pozwolą pasjonatom przywiązanym do swoich samochodów, jak również młodemu pokoleniu na jazdę kultowymi modelami Renault 4, Renault 5 i Twingo po francuskich drogach. To nie tylko realizacja zasady gospodarki o obiegu zamkniętym, ale również rozwiązanie, które pozwala łączyć przyjemność z jazdy z oszczędnością i niezawodnością. I to bez zniekształcania stylu i oryginalnej linii wiecznie modnych kultowych modeli, które cieszą się dużą popularnością – podkreśla Hugues Portron, dyrektor The Originals Renault – la collection.
Dane techniczne zestawu do elektryfikacji Renault 4:
•Zachowany oryginalny mechaniczny układ przeniesienia napędu
•Silnik bezszczotkowy synchroniczny
•Akumulator litowo-żelazowo-fosforanowy (LiFePo)
•Rozkład masy taki sam jak w samochodzie z silnikiem spalinowym
•Zasięg około 80 km
•Pełne ładowanie akumulatora w 3 godziny 30 minut
•Licznik elektroniczny ładowania
•Ładowanie z gniazda domowego 16A – 220 V
•Zestaw akumulatora 10,7 kWh (105 V)
•Moc silnika 14,5 kWp/48 kWp
•Dwuletnia gwarancja