Home Pojazdy Osobowe Stellantis 600e: Elektryczna La Prima po Włosku

Fiat wraca do segmentu B

600e: Elektryczna La Prima po Włosku

Fiat wraca do segmentu B

600e: Elektryczna La Prima po Włosku

Włoski crossover będzie musiał się zmierzyć na rynku m.in. z niedawno zaprezentowanym modelem EX30 Volvo
Fot. Stellantis
Przeczytasz w < 1 minutę
Przeczytasz w < 1 minutę

Fiat (Grupa Stellantis) powrócił do segmentu B i zaprezentował elektryczny model 600e w topowej wersji La Prima i bardziej przystępną cenowo wersję Fiat 600e (RED). Samochód o długości 4,17 m długości), może według producenta przejechać ponad 400 km w cyklu mieszanym i prawie 600 km w cyklu miejskim wg normy WLTP. Zapisy na auto już ruszyły, a pierwsze egzemplarze pojawią się na rynku włoskim we wrześniu. We Włoszech Fiata 600e La Prima wyceniono na prawie 41 tys. euro. Cena Fiata 600e RED zaczyna się od niemal 36 tys. euro.

W wersji 5-drzwiowej, Fiat 600e oferuje przestrzeń, w której pomieści się 5 pasażerów oraz wewnętrzny schowek o pojemności 15 litrów. Bagażnik ma pojemność 360 litrów. Akumulatory litowo-jonowe o pojemności 54 kWh zapewniają Nowej 600e zasięg wynoszący ponad 400 km w cyklu mieszanym i ponad 600 km w cyklu miejskim wg normy WLTP.

Samochód posiada szybką ładowarkę (fast charger) o mocy 100 kW, która naładuje akumulator do 80% w pół godziny. Nowy model jest również wyposażony w ładowarkę pokładową o mocy 11 kW i kabel do ładowania Mode 3 niezbędny do ładowania w domu lub na publicznych stacjach ładowania, pozwalający w pełni naładować akumulator w mniej niż 6 godzin.

Silnik generuje moc 115 kW (156 KM), zapewniając przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 9,0 sekundy. Nowy Fiat 600e zaopatrzono w trzy tryby jazdy – eco, normal i sport.

Auto wyposażono m.in. w kanapę tylną 40/60, USB typu A i typu C + typu C w 2. rzędzie, bezprzewodową ładowarkę do smartfona i bezkluczykowy zamek z czujnikiem zbliżeniowym

Źródło: Stellantis
REKLAMA

Narzędzia
i kalkulatory